Ahogyan bővül a gyártók modellkínálata az elektromos meghajtású kisteherautók és kamionok szegmensében, egyre jobb és jobb járműveket eredményezve, melyek különböző városi és városon kívüli feladatok elvégzésére specializálódtak, úgy jönnek rá a szállítmányozó vállalatok szép sorjában, hogy ha továbbra is folytatni szeretnék működésüket, bizony kénytelenek lesznek lecserélni dízeles tehergépjárműveiket zéró kibocsátású kocsikra, melyek a szigorú környezetvédelmi szabályozás mellett is behajthatnak a kipufogógázoktól mentes övezetekbe. A váltásra való hajlandóságot jól szemlélteti, hogy amikor a Tesla bemutatta az elektromos Semit, mely jelenleg a legjobb specifikációkat ígérő villanykamion, a szénlábnyomukat csökkenteni kívánó cégek szinte egyből ugrottak a lehetőségre, és rendelni kezdtek a Teslától. Az előrendelők között a világ legnagyobb logisztikai vállalatai, csomagküldő szolgálatai, és kereskedelmi láncai vannak, mint például a FedEx, az UPS, és a Walmart, ám sokak meglepetésére az Amazon – mely épp olyannyira logisztikai vállalat, mint amennyire online kereskedő – nem jelentett be egyetlen villanykamion-vásárlást sem. Az Amazont régóta kritizálják a környezetvédelmi szervezetek a fenntarthatósági törekvései miatt, melyek szerintük csak papíron léteznek, s míg e tekintetben a vállalat sokat haladt előre – többek között hatalmas beruházásokkal szélfarmokba, LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) tanúsítvánnyal rendelkező irodák építésével –, a flottájának elektromosítása ez idáig háttérbe szorult. Most viszont az Amazon is beállt azon cégek sorába, amelyek tisztán elektromos járművel bővítik flottájukat, miután 100 darab eVito típusú kisteherautót vásárolt a Mercedes-Benztől, melyek az Amazon Logistics feliratot viselve fognak Bochum és Düsseldorf városokban szállítani, amint a Vito villanyos megfelelője megjelenik a jövő év folyamán – derült ki a németek egyik sajtóanyagából. Az Amazon egyébként a második legnagyobb villanymeghajtású Merci kisteherautó-flottát állítja munkába a német Hermes futárszolgálat 1500 darabos flottája után.
A legelőször bemutatott Mercedes kisteherautó 41 kWh-s akkumulátorával egy nagyjából 150 kilométeres útra képes egy töltéssel, de még csomagokkal megpakolva, a legkedvezőtlenebb időjárási körülmények között is elmegy 100 kilométert a gyártó szerint, ami bőven elegendő a városi szállítmányozó feladatokra. Az eVito után mutatkozott be az eSprinter, mely a napokban üzemanyagcellás változatot is kapott, így a gyártó már három kibocsátásmentes kisteherautót is felkínál a zöldebb gondolkodású vállalatok számára. A Mercedes-Benz az elektromos járművei népszerűsítésére szolgáló eDrive@VAN stratégiája mellett hangsúlyozza a vásárlói érdekek alapos ismeretét is, amelyet a Customer Co-Creation programmal igyekszik elérni. Ennek keretében tanácsadást vállal a megfelelő jármű kiválasztásához, a teljes tulajdonlási költség kiszámításához, valamint megteszi a szükséges lépéseket a megfelelő töltőinfrastruktúra kiépítéséhez, és a villamosenergia-hálózat fejlesztéséhez, megadva a lehetőséget minden érdeklődő cég számára a szennyező kisteherautóik lecserélésére.