PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL2h5dS1rYW1wYW55b2stZXYtaGF2YXNwcm9kdGVydi0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTE5NDB4NTAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
auto
2024. 03. 28. csütörtök

A töltőgyártásban éllovas ausztrál vállalat, a Tritium szállítja majd a németországi, franciaországi, egyesült királyságbeli, norvégiai, és svédországi IONITY töltőállomások 350 kW-os teljesítményű berendezéseit, ami összesen 100 helyszínt jelent a nagy autógyártók és partnervállalataik által vezetett projekt 400 tervezett állomásából 2020-ig. Az IONITY hálózat szerencsére nem áll meg ezen öt ország lefedésénél, ám ahogy korábban is megírtuk, a projektben több beszállító is részt vesz, csökkentve a kiszolgáltatottságot és növelve az üzembiztonságot, ám ezért cserébe fel kell áldoznunk a hálózat egységességét. A különbségeket már most bárki a saját szemével is megnézheti, ha éppen a svájci Neuenkirch és a németországi Brohltal környékén akad dolga, ugyanis míg az előbbi állomáshoz az ABB fejlesztette a töltőket, addig a német település mellett elhaladó A61-es autópálya két oldalán elhelyezett 6-6 töltőpontos állomásokon már a Tritium felirat díszíti a töltőket, amiket a vállalat már jóval a tegnapi szerződés aláírása előtt beüzemelt. Gyártótól függetlenül valamennyi állomáson CCS csatlakozó kap helyet.

A Tritium munkatársai elárulták, hogy egyáltalán nem érte őket váratlanul az IONITY választása, hiszen az Európában zajló folyamatok egyértelműen rávilágítanak az elektromos autók számára szükséges töltőinfrastruktúra kiépítésének fontosságára. „Mi már vezető szerepet töltünk be a gyorstöltés európai piacán, és előre láttuk az egyre növekvő igényeket. Ez az egyik oka annak is, hogy nemrég megnyitottuk új összeszerelő -, tesztelő-, és értékesítő létesítményünket Amszterdamban. Az IONITY-vel kötött megállapodás alátámasztja, hogy milyen gyorsan is történik a villanyautókra való átállás” – mondta el David Finn, a vállalat alapítója és vezérigazgatója.

A Tritium büszke igazgatói: Jeroen Jonker, Trevor St Baker, és David Finn

A Tritium folyadék által hűtött 350 kW-os töltőinek mindössze 5 percre lesz szüksége, hogy egy 150 kilométernyi útra elegendő elektromosságot töltsön az elkövetkezendő években piacra kerülő villanyautókba, kellőképpen megkönnyítve az autósok életét az európai utazásaik során.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.