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
auto
2024. 04. 19. péntek

Régóta találgatások tárgya, hogy a világ legnépszerűbb villanyautójának következő generációja milyen újdonságokat tartogat a vásárlók számára, hiszen a 40 kWh-ás változat több olyan tulajdonsággal is bír – többek között az aktív hűtés nélküli akkumulátor, az 50 kW-os DC töltés, vagy a 6,6 kW-os beépített töltőáramkör – amelyek arra sarkallják a villanyautó-vásárlás előtt állókat, hogy inkább várjanak egy keveset a modell következő frissítésére. A PushEVs hírportál idén januárban megjelentett információi szerint a hőn áhított hőmérsékletszabályozó-rendszer már valóban helyet fog kapni az új LEAF-ben, és a belső töltőáramkör is legalább 11 kW-osra nő, ráadásul egy nemrég kiszivárgott képről az is leolvasható, hogy egy LEAF 102 kW-os teljesítményen fogadja az áramot, mindezen információkat azonban továbbra sem erősítette meg a Nissan. Brian Maragno, a gyártó villanyautók marketingjéért és értékesítési stratégiájáért felelős igazgatója viszont egy a Nissan Formula E programját promotáló rendezvényen elárulta az AutoGuide újságíróinak, hogy a közkedvelt villanyautó valóban átesik egy nagyszabású fejlesztésen, aminek következtében a 2019-es modellévben érkező változat már jóval erősebb lesz, és hatótávja is több ember tetszését nyeri majd el. A LEAF 2019 tehát biztosan nagyobb aksit fog kapni, ám azt nem részletezte az igazgató, hogy ez pontosan mekkora eltárolt energiát jelent, de a legvalószínűbb, hogy egy 60 kWh-s akku kerül az autó aljába, amivel akár 350 kilométer is megtehető egy töltéssel az EPA szerint. A nagyobb aksi viszont lehetővé teszi a villanymotor teljesítményének megemelését is, így a jelenlegi 142 lőerős motort egy 200 lovas szerkezet fogja felváltani a motorháztető alatt.

Valóban ezeket fogjuk kapni? Forrás: PushEVs

A hivatalos debütálás időpontjáról nem tudtunk meg semmi újdonságot, de a pletykák szerint még vagy az idei év végén, vagy 2019 elején bemutatkozik a következő generáció. Bizakodásra adhat okot továbbá a PushEVs korábbi adatinak hitelességét illetően, hogy az igazgató megerősítette, hogy az új LEAF az E-Plus típusjelzést fogja kapni, pont ahogyan a hírportál által közzétett táblázatban is szerepel. Ha valóban korrekt információkat tárt a világ szeme elé a PushEVs, akkor a 2019-es LEAF-ért nagyjából 5000 euróval kell majd többet fizetniük a vásárlóknak, mint a már elérhető 40 kWh-s verzióért.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.