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
auto
2024. 04. 19. péntek

A Nissan első generációs LEAF villanyautóját nem sorolnánk a legimpozánsabb elektromos autók közé, így óriási sikere ellenére is szükségszerű volt a gyártó számára, hogy a 2017 szeptemberében debütáló 40 kWh-s változatot már egy jóval megnyerőbb külsővel állítsa a kamerák elé. Sokan azonban még a ráncfelvarrott LEAF megjelenésével sem voltak teljesen elégedettek, ám akik a sportos karosszéria-elemeket, vagy a még szigorúbb és vadabb kisugárzást hiányolják, azoknak talán pont a tisztán elektromos autó NISMO változatára van szükségük. A gyártó versenysportért és házon belüli tuningolásért felelős divíziója által átformált LEAF tavaly októberben mutatkozott be koncepció formájában, ám akkoriban meglehetősen kétséges volt, hogy az autó ténylegesen eljut-e a piacokig, hiszen a japán vállalat hajlamos olyan tanulmányokat bemutatni a LEAF alapján, amelyeket egyáltalán nem tervez legyártani. Úgy tűnik, hogy a NISMO feliratot magán hordozó villanyautó kivételt képez ez alól, merthogy a Nissan egy sajtóközleményben bejelentette, hogy az autó július 31-től megvásárolható lesz Japánban.

A LEAF NISMO alapja a 2018 World Green Car, és még sok egyéb rangos díjat elnyerő második generációs LEAF, ami kívül-belül átörököl vonásokat más NISMO típusjelzésű modellekből, így a megújuló karosszéria – melyhez kilenc látványos festés közül választhatnak a vásárlók – még aerodinamikusabbá varázsolja a járművet, növelve a leszorító erőt, a 18 colos alumínium abroncsok pedig a légellenállást hivatottak csökkenteni. Az autó emellett még jobb tapadású gumikat, egyedi felfüggesztést, valamint sportosabb menetstabilizátort és fékrendszert kap. A beltérben megjelenik az autó karosszériájának alján végigfutó piros szegélyezés, ami a szénfekete műszerfalon és kárpitozáson a versenyautók hangulatát idézi elő. Arról a Nissan nem közölt információt, hogy a hajtáslánc változik-e, így feltehetően marad a 150 lőerős villanymotor a 320 Nm-es nyomatékkal, és a 40 kWh kapacitású lítium-ion aksi.

 

Azt egyelőre nem tudni, hogy a hazai piac meghódítása után mikor kezdi más országokban is értékesíteni a LEAF NISMO-t a Nissan, vagy hogy egyáltalán tervezi-e ezt megtenni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.