Közel 20 GWh-n áll jelenleg a Tesla Gigafactory 1 létesítményének éves akkumulátor-gyártása – derült ki a vállalat által a részvényesek számára szerdán kiküldött levélből –, ami a kaliforniai cég vezérigazgatója szerint több, mint minden más autógyártó által előállított elektromos autó-aksi kapacitása együttvéve. Elon Musk csapatának július legvégén sikerült a 20 000 000 kWh-t megközelíteni a nevadai gyárban, ezzel a Gigafactory 1 messze a világ legnagyobb volumenben termelő üzeme, amely a villanymeghajtású járművek energiatároló alkatrészének előállítására specializálódott. Ezen büszke cím elnyerését már hónapokkal ezelőtt bejelentette a CEO, akkor azonban nem pontosította, hogy mekkora akkumulátor-kapacitás fűződik a gigagyárhoz, ennek ellenére sejteni lehetett, hogy heti 5000 Model 3-mal számolva az egyéves időtávra kivetített termelési volumen már igencsak közel járhat a 20 gigawattórához. A legkisebb Tesla felpörgetett gyártásából fakadó magasabb akkumulátor-darabszám mellett a rekord összkapacitásban az is szerepet játszik, hogy a Tesla az átlagosnál nagyobb, 75-100 kWh-s aksikat szerel a járműveibe.
Gigafactory 1 battery production has reached an annualized run rate of ≈20 GWh – more kWh than all other carmakers combined pic.twitter.com/wFIB7E72rX
— Tesla (@Tesla) August 2, 2018
A fremonti autógyárból kiguruló járművek tömege azonban még a Gigafactory 1-nek is túl sok volt: a Panasonic, a Tesla egyetlen partnere az akkucellák gyártásában nemrég elárulta, hogy most először az akkumulátor-termelés üteme fennakadást okozott a vállalat működésében, hiszen alkalmanként nem álltak rendelkezésre kész cellák, amiket aksivá barkácsolva a Model 3-asokba lehetett volna helyezni. A második negyedéves jelentésből kiderült, hogy ennek leginkább az energetikai divízió itta meg a levét, ugyanis a Tesla egy egész gyártósort átállított az ipari és otthoni akkumulátorainak szolgálatából az autós részleg kielégítésére, aminek következtében jelenleg a Powerpack és Powerwall berendezésekre nem jut elég cella. A lítium-ion aksik hiánya azonban nem lehet sokáig probléma, ugyanis a Panasonic mintegy 30%-kal tervezi növelni a termelést az év végéig további három új gyártósor megnyitásával, 35 GWh-ra, azaz az eredetileg beharangozott éves gyártási kapacitásra növelve a gigagyár teljesítményét. Mindemellett pedig a kínai Gigafactory 3 is be fog segíteni a jövőben érkező villanyautók akkupakkal való ellátásában, aminek megépítése és működése Elon Musk állítása szerint a nevadai üzemben szerzett rengeteg tapasztalat felhasználásával a lehető leghatékonyabban fog zajlani.