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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Mintegy 55%-os növekedést produkálva 2017 nyarához képest, idén júliusban elérte az 5000 darabot a CCS Combo töltőfejjel felszerelt töltők száma Európában, majd a legutóbbi töltőtelepítési munkálatokkal már meg is haladta azt. A CCS szabványú töltők elérhetőségét mutató CCS Charge Map online térkép szerint jelenleg összesen 5004 helyszínen tölthetik újra járművüket az európai autómárkák által leggyakrabban használt csatlakozóval felszerelt villanyautók tulajdonosai a kontinensen, habár a földrajzi lehatárolás felvet néhány kérdést, többek között Marokkó és Egyiptom európai helyzetét. Fontos megjegyezni azt is, hogy egységes statisztika hiányában a térkép különböző forrásokból ollózza össze az adatokat, így azok nem feltétlenül felelnek meg teljes mértékben a valóságnak, ráadásul a weboldal nem különíti el élesen a töltőállomás/töltő/töltőpont fogalmakat: számos jelölt helyszínen egynél több CCS töltő van jelen, így azok tényleges száma biztosan magasabb. A CCS Charge Map információi szerint az összes töltő közel 90%-a a hét minden egyes napján, napi 24 órában az autósok rendelkezésére áll.

Forrás: CCS Charge Map

A töltők által kínált leggyakoribb teljesítmény továbbra is 20 és 50 kW között mozog, ám egyre gyakoribbak a 100 és 175 kW-os berendezések, valamint a kontinensen zajló, töltőinfrastruktúra-bővítés céljából elindított projektek, élükön a nagyobb autógyártókkal, szolgáltatókkal, és töltőgyártókkal, egyre több 350 kW-os villámtöltő üzembe állítását eredményezi. A szabvány terjedésének sebességét a mérföldkövek között eltelt idő rövidülése is jelzi: a legelső 2000 darab CCS töltőre 2016 áprilisáig kellett várni, majd további 13 hónap volt szükséges ahhoz, hogy ez a szám 3000-re rúgjon. A 4000. töltő 8 hónappal később, 2018 januárjában lépett működésbe, míg a jelenlegi állapot eléréséhez már csak nagyjából 6 hónap kellett.

Talán senkit sem lep meg, hogy a gyors növekedés nem ugyanúgy érződik a kontinens minden részén, és az országok sem egyenlő arányban, vagy legalább a területtel, illetve népességgel súlyozva osztoznak a töltőkön: a listát Németország vezeti, ahol összesen 1176 CCS töltő állt szolgálatba a szabvány 2014-es bevezetése óta, aztán pedig az Egyesült Királyság, Franciaország, Norvégia, és Svédország következik. A CCS Charge Map által Európának számított 38 ország rangsorában a 21. helyen áll Magyarország 27 CCS töltő-helyszínnel, „büszkén” megelőzve olyan országokat, mint Litvánia, Szerbia, Észtország, vagy Görögország.

Forrás: CCS Charge Map

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.