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
auto
2024. 04. 19. péntek

Az elmúlt hetekben felröppent a hír, hogy a Tesla legalább 2021-ig meghosszabbítja a vállalat zászlóshajóinak számító Model S és Model X programját, ami egy nagyobb utastér-frissítéssel fog járni valamikor 2019 harmadik negyedéve tájékán. Az Electrek információi szerint Elon Musk úgy igyekszik továbbra is fenntartani a két villanyautó sikerét, hogy a belterüket a Model 3-mal bemutatott új utastér-dizájnnal harmonizálja, csak annál jóval magasabb minőségű anyagokat felhasználva, és több prémium funkciót mellékelve. A nagy belső átalakulás mellett viszont nem kizárt, hogy a járművek külsőleg is megváltoznak az elkövetkezendő években, így néhányan már el is kezdtek arról fantáziálni, hogy miként nézhet majd ki a következő generációs Tesla Model S. Közéjük tartozik Emre Husmen profi autótervező is, aki Instagramon tette közzé meglehetősen radikális elképzeléseit az elektromos szedán ráncfelvarrás utáni küllemét illetően:

Kétségtelen, hogy a dizájner alaposan felturbózta Franz von Holzhausen, a Tesla formatervezője által kedvelt lekerekített, egyszerű vonalvezetést, fittyet hányva az egész stílusra, amit eddig a kaliforniai csapattól megszokhattunk. Az ellentmondást nem tűrő tekintet, a karosszérián díszelgő hajlítások, és az éles szögek egy vérbeli izomautó látszatát keltik, ráadásul a Model S akkora első légbeömlőket kapott, hogy bátran lecserélhetné villanymotorját egy belsőégésű szerkezetre is, márpedig azt nagyon nem szeretnénk. Ha még elölről csak-csak, hátulról már kizárt, hogy Model S-ként azonosítsuk az autót, ugyanis az eredetileg kerekded hátsó rész teljesen szögletesre sikerült, melyet tovább nyomatékosítanak a hosszan elnyúló LED lámpák. Emre Husen az utasteret is újragondolta egy óriási központi kijelzővel, ami talán a kényelmesnél egy kicsivel erőteljesebb ívben hajlik. Azt mindenki döntse el maga, hogy tetszik-e neki a képeken látott autó, illetve szeretné-e ilyen formában üdvözölni a jövőben a Model S-t, azt viszont minden bizonnyal bátran kijelenthetjük, hogy a Tesla minden alkalmazottjának – a vezető tervezővel az élen – jó sok üveggel kellene meginnia a legütősebb kaliforniai borból, hogy másnap reggel felkelve egy ilyen Teslát lásson kigurulni a fremonti gyárból.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.