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
auto
2024. 04. 23. kedd

Két nappal a várva várt összkerék meghajtású tisztán villanyos e-tron hivatalos San Francisco-i bemutatója előtt az Audi egy olyan reklámvideót mutatott be az autóhoz, amit nyugodtan nevezhetünk a legizgalmasabb, leglátványosabb promóciónak, amit valaha egy elektromos autó kapott. Nemrég pont arról számoltunk be, hogy az Egyesült Államokban sajnos továbbra is az a jellemző, hogy az autógyártók egyáltalán nem, vagy csak nagyon kevés pénzt költenek elektromos modelljeik népszerűsítésére, aminek fontos szerepe van abban, hogy az emberek inkább a füstös járműveket vásárolják meg. Úgy tűnik, hogy az Audi nem tartozik ezen vállalatok közé, hiszen kis túlzással az e-tron SUV fejlesztésének minden fázisáról kaphattunk számos képet és videót, sőt, márciusban 250 prototípus lepte el Genf utcáit a híres autószalon ideje alatt, hogy az arra járók jobban megismerhessék a járművet. Az Audi által most közzétett videó az Unleashed elnevezésű reklámkampány égisze alatt született meg, és a jövő héten 70. alkalommal megrendezett Emmy-díjátadón kerül bemutatásra, több másik rövidebb videó kíséretében, melyek a villanyautó legfőbb tulajdonságait fogják a nézők szemei elé tárni. A gyártó idén már zsinórban nyolcadik éve a hivatalos autóipari partnere a televíziós produkciók rangos eseményének. Nem véletlen tehát, hogy a kereken egyperces videó könnyedén magával ragadja az ember figyelmét: a gondosan kiválasztott hangeffektek a tesztelés helyszínére röpítik az embert, az óra ketyegésétől pedig tűkön ülünk, hogy mikor rántják már le a leplet a sportterepjáróról. Aztán egy másodperc csend után beindul a zene, és az e-tron már az erdőben, sárban, hóban hasít, mintha csak a Halálos iramban következő részének előzetesét néznénk a moziban. Hab a tortán, hogy az autónak gyakorlatilag minden egyes dizájnelemét megmutatja a gyártó, ami pont elég ahhoz, hogy legyen egy erős sejtésünk, miként néz ki az e-tron quattro, de túl kevés ahhoz, hogy ne várjuk a hétfői műsort. Kétség sincs afelől, hogy ha minden elektromos autó ilyen reklámmal szerepelne a televíziókban, akkor többen keresnék őket a kereskedésekben.

Már csupán az Emmy ceremóniára készített kampány egy vagyonba kerülhetett az Audinak, vélhetően többe, mint amennyit néhány jelenleg piacon lévő villanyautó népszerűsítésére összesen költött a készítője az évek során, ám nem ez az egyetlen csatorna, ahol a németek próbálják megmutatni az autót a fogyasztóknak így pár nappal azelőtt, hogy minden hírportálon vele fognak találkozni. Az Electrek újságírója lett figyelmes az alábbi plakátra a montreali repülőtér mellett, melyen az e-tron szerepel az „Én is szeretem a vizet” franciául írt felirattal, utalva rá, hogy a kanadai Québec tartomány szinte minden elektromosságát vízenergiából nyeri, aminek köszönhetően a tisztán villanyos járművek sehol sem okoznak légszennyezést.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.