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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

A BMW, a Daimler, és a Nissan után a Renault is felismerte az elhasználódott elektromos autó-akkumulátorokban rejlő hatalmas gazdasági potenciált, és bejelentette, hogy a villanyautóiban többé már nem elegendő kapacitással bíró alkatrészek egy óriási ipari energiatárolóban állhatnak újra munkába, a most elindított Advanced Battery Storage program keretében. A franciák célkitűzése nem kevesebb, mint hogy a 70 MW/60 MWh-s berendezés a legnagyobb legyen Európában, ami használt akkupakkokból épül, azonban van egy apró csavar a történetben: a Renault ugyanis nem egyetlen helyszínre tervezi lepakolni valamennyi akkumulátorát, hanem több helyen fogja szétosztani azokat: a projekt első szakaszában néhány aksi a vállalat douai-i gyárához, néhány pedig a cléoni létesítményéhez kerül Franciaországban, a maradék pedig egy bezárt széntüzelésű erőműnél talál otthonra Németország Észak-Rajna-Vesztfália tartományában. Az első három akkutelep építése 2019 elején fog megkezdődni, ám a rendszer 2020-ig fokozatosan bővülni fog, mígnem eléri a 2000 darab használt villanyautó-akkumulátor által eltárolható maximális kapacitást, amivel a Renault szerint 5000 háztartás napi energiaszükséglete fedezhető lesz.

A rendszer célja most sem különbözik a korábbiaktól: az energiatároló segít kezelni a villamos energia termelése és fogyasztása közötti különbséget egy adott időben, különböző ingadozó termelési kapacitással rendelkező energiaforrások, azaz a megújulók rendszerbe integrálásával, biztosítva ezzel az 50 Hz-es frekvencia stabilitását, és növelve az alacsony szén-dioxid-kibocsátású energiák gazdasági vonzerejét. A Tesla energiatárolóiról szóló híreket és az energiaszektorban jelenleg zajló változásokat figyelembe véve egyáltalán nem meglepő a Renault lépése, ráadásul a francia autógyártó előnyt is élvez a többi vállalattal szemben a rendelkezésre álló használt aksik számát illetően, ugyanis számos piacon a Renault úgy árulja tisztán elektromos Zoé modelljét, hogy az akkupakkot csak bérbe adja, így a felhasználandó akkumulátorok már a tulajdonában vannak.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.