Több német autógyártó által fejlesztett plug-in hibrid értékesítése is szünetel, miután az új WLTP ciklusra való átállás következtében ezek a járművek elveszítették a megvásárásukhoz korábban biztosított állami támogatást. A WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) szabvány során a hibridek egy egészen másféle tesztelési procedúrán esnek át, mint a korábbi NEDC (New European Driving Cycle) során, ami egy jóval pontosabb kibocsátási értéket eredményez. Ennek következtében a tisztán elektromos üzemhez tartozó hatótáv lecsökkent, az autó CO2-kibocsátását jelző mutatószám pedig 50 g/km felé emelkedett, kiesve így a számos országban használatos támogatási tartományból. Németországban az érintett konnektoros hibridek egy 3000 eurós támogatástól estek el, amit csak oly módon tudnak visszaszerezni a gyártók, ha nagyobb kapacitású akkumulátort szerelnek a járművekbe. Jól látszik, hogy a német vállalatok kizárólag a támogatás miatt árulják az elektromos meghajtású járműveiket, hiszen amint elzárult a pénzcsap, a vásárlók sem tudnak többé hozzájutni az autókhoz.
A Volkswagen esetében a Passat GTE, és a Golf GTE árusítása szünetel, melyek Európa 2. és 4. legnépszerűbb plug-in hibridjei. A vállalat szóvivője szerint az előbbi jövő júliusban térhet vissza megnövelt hatótávval, az utóbbihoz pedig egyelőre bizonytalan ideig nem lehet majd hozzájutni. A Porsche rajongóinak a Panamera és a Cayenne sportterepjáró konnektoros hibrid változataitól kell elköszönniük egy időre, ami igencsak nagy érvágás a gyártónak, mivel a Nyugat-Európában értékesített Panamera modellek 69%-a hibrid meghajtású volt 2018 első felében. A gyártó nem árulta el, mikor kezdi el ismét árulni a két típust. A Mercedes-Benz jelenleg egyetlen konnektoros hibridet sem értékesít, de ígérete szerint két hónapon belül visszatérnek az E-osztály és az S-osztály modelljei is, míg a C-osztályra jövő évig várni kell. Mindegyik típus 50 g/km alatti CO2-kibocsátással érkezik. A BMW szintén azon dolgozik, hogy autói a WLTP szabvány szerint is helytálljanak, és az 530e szedán állítólag sikeresen teljesítette a tesztet, ez rendelhető is. A BMW 225xe Active Tourer szintén elvihető, ez azonban kilométerenként 57 gramm emisszióért felelős. Ezzel szemben az X5 xDrive 45e plug-in hibrid megnövelt hatótávval kerül a kereskedésekbe 2019-ben, hogy kibocsátási értéke 49 g/km-re csökkenjen. Európa legkelendőbb konnektoros hibridje, a japánok által épített Mitsubishi Outlander a maga 46 g/km-es értékével kiállta a próbát, és így a támogatásokat élvezve maradhat a piacon, de a harmadik legnépszerűbb részben elektromos autóhoz, a Volvo XC60-hoz is változatlanul hozzájuthatnak a vásárlók.