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
auto
2024. 04. 20. szombat

Kis túlzással azt lehetne mondani, hogy a Rimac ajtaja előtt sorban állnak az autógyártók, hogy az alig 10 éve működő horvát start-up a versenyautózás világában, és az elektromos meghajtású hiperautók fejlesztésében szerzett technológiai tudását megszerezhessék és saját járműveikben hasznosíthassák: a kétezer lóerős C_Two márciusi bemutatója után három hónappal a Porsche vásárolt 10%-nyi részvényt a horvát vállalattól, hogy a közösen fejlesztett hajtásláncok és magas feszültségű akkumulátorok a németek későbbi sportautóiban leljenek otthonra, júliusban pedig a Cupra jelentette be, hogy a Rimac segítségével fogja fejleszteni tisztán villanyos túraautóját. A legújabb jelentkező a tervezőgárdából megalakult autógyártó, az Automobili Pininfarina, mely a napokban egy 80 millió eurós szerződést kötött a horvátokkal, akik szakértelmükkel, valamint szoftver-, és hardverkészleteikkel járulnak hozzá az indiai Mahindra Group-hoz tartozó manufaktúra legelső autójának elkészítéséhez, mely a tisztán elektromos PF0 hiperautó lesz.

„Nincsenek túl sokan az iparágban, akik össze tudnak csomagolni egy magas teljesítményű akkupakkot hűtéssel, és akár 500 kW-os villanymotorral együtt” – válaszolta Michael Perschke, a Pininfarina vezérigazgatója az Autocar újságíróinak azon kérdésére, hogy miért pont a Rimac bizonyult a legmegfelelőbb partnernek.

Az Automobili Pininfarina áprilisban határozta el, hogy önálló autómárkaként folytatja autóipari karrierjét, mégpedig teljesen kibocsátásmentes luxus-, és óriási teljesítményű sportautók gyártásával. A PF0 kódnéven futó villanyautó az eredeti Pininfarina formakincset magára öltő ritka gyűjtői darab lesz, melyhez borsos ára és mindössze 150 legyártott darabja miatt csak a legvagyonosabb és legelhivatottabb műértők juthatnak majd hozzá, de az ebből befolyó összeg jól fog jönni a vállalatnak a későbbi olcsóbb modellek gyártásánál. A vállalat méregdrága álomautóját először a 2019-es Genfi Autószalonon láthatják élőben a látogatók, egy évvel később pedig az első kiszállítások is megtörténnek.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.