Ugyan a pontos árát még nem tudjuk, de az európai specifikációk hivatalos közzététele után bátran kijelenthetjük, hogy az e-Niro, azaz a Kia Niro tisztán elektromos változata az év egyik legígéretesebb villanyautójaként robban be a piacra. A 64 kWh-s akkupakk vegyes üzemben mérve 485 kilométernyi hatótávot tesz lehetővé a WLTP szerint, amiből még ha le is vonunk egy keveset a valós körülmények számbavétele végett, akkor is bőven elegendő a hosszabb kirándulásokra. Akinek nincs ekkora hatótávra szüksége, az választhatja a 39,2 kWh-s akkucsomaggal szerelt verziót, ami szintén nem kis távolságot, mintegy 310 kilométer tud megtenni az újonnan bevezetett európai szabvány szerint, ráadásul mindkét esetben 100 kW-os töltési teljesítmény teszi kényelmesebbé és gyorsabbá a villámtöltést. Nem szabad megfeledkezni viszont arról sem, hogy egy termék sikerét nem csupán annak jellemzői határozzák meg, hanem az is, hogy a vállalat hogyan próbálja eladni azt, a marketingnek pedig különösen fontos szerepe van a villanyautók esetében, ahol számtalan tévhit gátolja a fogyasztókat egy elektromos meghajtású járműre való váltásban. Szerencsére egyre több gyártó veszi komolyan a villanyautók fejlesztését és tesz tényleges erőfeszítéseket, hogy el is tudja adni a kocsit, így a Kia e-Niro megjelenését is egy átfogó európai reklámkampány fogja kísérni, melynek főszereplőjéül nem is akárkit választottak a koreaiak. Az alábbi rövid videó többet mond minden szónál:
Merthogy ki más reklámozhatna hitelesebben egy Nirot, ha nem egy másik Niro? A novemberben induló reklámsorozatban a kétszeres Oscar-díjas Robert De Niro feladata nem más lesz, mint televíziós reklámokban, plakátokon, illetve más digitális hirdetésekben a maga összetéveszthetetlen megjelenésével és stílusával felhívni a figyelmet az autó azon tulajdonságaira, melyekkel a vásárlók leküzdhetik az elektromos meghajtáshoz kapcsolódó minden félelmüket és kétségüket. Artur Martins, a vállalat marketingért és terméktervezésért felelős igazgatóhelyettese így nyilatkozott:
„Az autóhoz kapcsolódó kommunikáció pont olyan különleges lesz, mint maga az autó. Ezek a reklámok Robert De Niro páratlan képességeire épül, miközben az autósokat informálja az e-Niroról – arról a villanyautóról, ami oly módon dönti le az elektromos közlekedés akadályait, mint csak nagyon kevés másik jármű.”
A világsztárok bevonása kétségtelenül jót tesz az elektromos autók népszerűsítésének, éppen ezért nem is ez az első eset, hogy egy autógyártó egy hírességgel igyekszik felhívni a figyelmet a termékére, és a zéró emissziós közlekedés fontosságára: a 2018-as Nissan LEAF-hez készülő videókban például egy gyönyörű színésznő, Margot Robbie kapta a főszerepet, míg a Jaguar egy fiatal énekesnőt, Dua Lipát választotta az I-PACE reklámvideójának arcaként és hangjaként.