PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

A magyar fővárost választotta új műszaki fejlesztési központjának helyszínéül Nagy-Britannia legnagyobb autógyártó vállalata, a Jaguar Land Rover az MTI információ szerint. A 2019 elején megnyíló irodában, melyhez hasonló csak Írországban, Kínában, Észak-Amerikában, és az Egyesült Királyságban működik a gyártó irányítása alatt, száz magyar mérnök fog az új modellek fejlesztésén és piacra való bevezetésén dolgozni, kiegészítve a brit főhadiszállás K+F, mérnöki, gyártási, és testületi funkcióit. Nick Rogers, a JLR termékfejlesztési igazgatója elmondta, hogy a választás azért esett Magyarországra, hogy a vállalat közelebb kerüljön a közép- és kelet-európai beszállítókhoz, s emellett az ország sokéves tapasztalattal rendelkezik az autóipari mérnökség területén. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hozzátette, hogy a Jaguar döntése alátámasztja a magyar külföldi befektetési stratégia, és a magas minőségű autóiparhoz kötődő növekedésre fordított kiemelt figyelem eredményességét.

A budapesti fejlesztési központ a jövőben fontos szereplője lehet a Jaguar elektromobilitási stratégiájának. A brit manufaktúra legelső tisztán elektromos modellje, az I-PACE idén márciusban lépett piacra a Tesla Model X első komolyabb prémium kategóriás ellenfeleként a villanyautók között, ám a Jaguar a híresztelések szerint már most a teljes hagyományos meghajtású modellpaletta kivonását tervezgeti, hogy 10 éven belül már csak zéró emissziós járműveket vehessenek a vásárlók az ugró nagymacskát ábrázoló emblémával fémjelezve.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.