2030-ra 95%-kal csökkentené az Osloban történő üvegházhatású gáz-kibocsátást a norvég kormány, amihez nem csupán a szennyező benzines és dízeles személyautókat kell eltüntetni az utakról, hanem a tömegközlekedés megtisztítása is elengedhetetlen. A skandináv országok már régóta élen járnak az elektromos buszok alkalmazásában is, így nem okoz meglepetést, hogy a norvég főváros hamarosan Európa egyik legnagyobb villanymeghajtású buszflottájának fog otthont adni, amelynek az Unibuss üzemeltető által rendelt első 40 tagja már jövő tavasszal szolgálatba állhat. A zéró emissziós járművek töltéséhez szükséges infrastruktúra kiépítését a Heliox fogja elvégezni, amelynek már nem újdonság a buszok számára használható töltőhálózat kiépítése: nemrég száz, Amszterdamban működő elektromos busz számára telepített töltőberendezéseket 13 MW-nyi összteljesítménnyel.
Az oslói buszok összesen 9,8 MW-nyi teljesítménnyel gazdálkodhatnak majd, melyhez első lépésben 40 gyorstöltő kerül felállításra a város buszállomásain az elkövetkezendő négy hónap alatt. A töltőhálózat kezdetben 12 darab 300 kW-os Heliox OC, és 28 darab 50 kW-os Heliox FAST DC töltőből fog állni, melyek mindegyike támogatja a Bus-Up rendszert. E töltési megoldás során a buszok a tetőre szerelt áramszedőn keresztül veszik fel az elektromosságot, mely automatikusan csatlakozik a töltőoszlophoz. Az 50 kW-os gyorstöltőkből tíz viszont csak a hagyományos, manuális módon fogja tölteni a járműveket CCS csatlakozón keresztül. A nagyobb teljesítményű berendezéseknek mindössze 2-5 perc szükségeltetik az akkumulátor feltöltéséhez, míg a gyengébb töltőkből 3-4 órán keresztül is szívhatják magukba az áramot a villanybuszok.
2019-ben Oslo lesz Európa Zöld Fővárosa, ami tovább ösztönzi a helyi döntéshozókat, hogy az elektromos buszflotta indításához hasonló törekvésekkel csökkentsék a város szén-dioxid emisszióját.