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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Az elmúlt hetekben a Volkswagen ismételten a figyelem középpontjába került, ám ezúttal szerencsére nem a dízelbotrány kapcsán, hanem sokkal inkább az azt követően bejelentett drasztikus arculatváltást illetően, amely milliónyi olcsó villanyautót fog jelenteni a következő években a gyáriak elmondása szerint. Ugyan hivatalos megerősítés eddig még nem érkezett, de több hírportál is arról számolt be, hogy a Volkswagen következő generációs tisztán elektromos autóit felölelő I.D. széria legelső tagja, a Neo akár 25 000 eurónál, azaz körülbelül 8 millió forintnál is olcsóbb lehet. Sőt, mi több, néhány nappal ezelőtt annak is felröppent a híre, hogy egy kis méretű elektromos crossover is helyet kap a termékpalettán, amit már akár 18 000 euróért, nagyjából 5,8 millió forintért meg tudunk vásárolni valamikor 2020 után. Mindez alátámasztja a vezérigazgató azon kijelentését, hogy megfizethető népautókkal szeretnék teleszórni a piacot.

Az Automotive News amerikai hírportál most egy, Hebert Diess vezérigazgatóval még október legvégén készített exkluzív interjúról számolt be, amiben a Volkswagen főnöke tovább részletezte ambiciózus terveit a jövő elektromos közlekedéséről. „Most lépünk be abba a korszakba, ahol az elektromos autók fontos szerepet fognak játszani. Mi világszerte nagyon nagyok leszünk elektromos autókban, mert nagyon erősek vagyunk Kínában. Nagy méretgazdaságossággal bírunk, és azokat az autókat ide fogjuk hozni, az Egyesült Államokba” – mondta Diess, hozzátéve, hogy a jövő évtől kezdődően a több tízmillió jól használható, megfizethető, és profitábilis elektromos autó teljesen hétköznapivá fogja tenni a villanyautózást. A Volkswagen a gyáraiban 50 millió villanymeghajtású gépkocsi gyártásához már le is foglalta a kapacitásokat, az ezekhez szükséges akkumulátorok beszerzéséhez pedig már a CATL, LG, és a Samsung akkumulátor-gyártó vállalatokkal is megkötötte a beszállítói szerződést. Arról nincs hír, hogy a VW valóban nekilát-e saját akkucellák gyártásának. A villanyautók tömeggyártását a MEB padlólemez teszi lehetővé, ami a vezérigazgató elmondása szerint 40%-kal csökkenti a gyártási költségeket az e-Golféhoz képest, miközben kétszer akkora hatótávot és nagyobb belteret ad az autónak, kívülről viszont ugyanolyan kompakt jármű tárul a vásárlók szemei elé.

„Úgy vélem nekünk van a legjobb stratégiánk a villanyautók közelgő gyártására” – mondta el az igazgató, ám hangsúlyozta, hogy továbbra is úgy gondolja, hogy e technológia nem mindig jelent járható utat a fogyasztók számára. Éppen ezért folytatódni fognak a beruházások a benzin-, és dízelmotorok fejlesztésébe, hogy azokban a régiókban is nőjön az üzemanyag-hatékonyság, ahol a kiépítetlen töltőinfrastruktúra gátolja az elektromos autók terjedését.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.