Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója nemrég arról beszélt, hogy a közeljövőben készülni fog egy új akkumulátor modul a Model 3-hoz, amely könnyebb, jobb, és olcsóbb, mint a jelenleg használt dizájn, így amikor megkezdődik a sorozatgyártása valamikor a jövő év első negyedében, a villanyautó is könnyebbé és olcsóbbá fog válni. Most viszont kiderült az is, hogy a Tesla nem csupán modul szinten tervez javítani az akkucsomagon, hanem a két évvel ezelőtt a Model 3-hoz bevezetett 2170 akkucella-formátum is átesik némi fejlesztésen. Pontos információk egyelőre nem derültek ki arról, hogy miben lesz jobb a megújított cella, Jerome Guillen, a vállalat újonnan kinevezett autóipari elnöke csupán annyit árult el a CNBC-nek adott interjújában, hogy a celladizájn nincs kőbe vésve, fejlődni fog, és a Tesla már évekre előre meghatározta a technológiát érintő fejlesztéseket. Az évente most már mintegy 20 GWh kapacitású akkumulátor-cellát termelő Gigafactory 1-ről, valamint a Tesla és a Panasonic közös előrehaladásáról az akkugyártás terén számos érdekes hír napvilágot látott a 2170-es cella gyártása óta, ám az elmúlt két év alatt ez a legelső alkalom, hogy egy új és jobb cellaformátumról beszélnek a gyáriak. Júniusban a vezérigazgató például egy technológiai áttörésről beszélt, mely lehetővé teszi az akkucsomag nagyobb energiasűrűségét és az olcsóbb termelését. Mindebből arra következtethetünk, hogy a Tesla jó úton halad afelé, hogy elérje a kWh-nkénti 100 dolláros árat az akkucsomag szintjén. Ez pedig nem csupán azt jelentené, hogy hamarosan érkezik a megígért 35 000 dolláros Model 3, hanem a Semi villanykamion, és az energetikai részleg energiatároló berendezéseinek gyártási költségeit is jelentősen csökkentheti. Jerome Guillen interjúja az alábbi videóban látható, mely egy rövid bepillantást is ad a Gigafactory magasan automatizált termelési folyamataiba.
Take an inside look at Tesla's gigafactory, a highly-automated plant run by thousands of robots to make Model 3 battery packs. https://t.co/uu0UWzwZyG pic.twitter.com/UX9BAtXV36
— CNBC (@CNBC) November 13, 2018