A Tesla tekintélyes előnnyel rendelkezik más autógyártókhoz képest az elektromos autók fejlesztése terén, amit részben annak köszönhet, hogy a járművekbe szerelt akkumulátor cellákat a saját gyárában, a Panasonickal közösen termeli, és nem Ázsiából importálja. Ez egyrészt jelentős költségmegtakarítással jár, másrészt pedig folyamatos fejlesztést tesz lehetővé. Nem titok, hogy az akkumulátor-gyártás költségét tekintve a Tesla jóval a konkurencia előtt jár: Elon Musk nemrég arról beszélt, hogy már 2018-ban szeretné elérni a 100 dollár/kWh-s árat a cellák szintjén, és két éven belül pedig már a teljes akkupakk kWh-ra vetített ára is bemehet e szint alá. Ezzel szemben a Bloomberg New Energy Finance kutatói szerint 2025 előtt nem várható, hogy az akkupakk átlagára 100 dollár alá csökkenjen az autóiparban. A 2170-es cellaformátum bevezetése szintén lejjebb tolta a gyártási költségeket, ami ugyan a 35 000 dolláros Model 3-ast még nem tette lehetővé, de pont elegendő volt ahhoz, hogy a Tesla legalább mintegy 20%-kal olcsóbban gyártson akkucellát, mint a konkurens ázsiai óriások, legalábbis az UBS szerint. A pénzügyi szolgáltatásokkal foglalkozó vállalat ugyanis most egy olyan tanulmányt tett közzé, melyben a nagy akkugyártó cégek cellánkénti költségeit számolták ki a felbérelt mérnökök, és állítólag arra az eredményre jutottak, hogy míg a Tesla-Panasonic páros 111 dollár/kWh mellett termeli a cellákat a Gigafactory 1-ben, addig az LG Chem körülbelül 148 dollár/kWh-n teszi ugyanezt (a diagramon ezzel szemben valamiért 141$ körüli érték van jelölve), a CATL, és a Samsung SDI pedig még drágábban.
Az UBS adatait érdemes azonban fenntartásokkal kezelni, nem csak azért, mert a vállalat korábban megkérdőjelezhetetlen szakértelmét bevetve kijelentette, hogy a Model 3 gyártására Elon Musk gatyája is rámegy, hanem mert számos más forrás ellentmond azoknak. Az Audi például azt állította tavaly, hogy kilowattóránkénti 114 dollárért vásárolja a cellákat az e-tronba, melynek az LG Chem a beszállítója. A PushEVs szintén tavalyi cikke szerint az LG Chem 140 dollár/kWh-s áron kínált akkucellát a Volkswagennek. Ha nem is 20%-os előnnyel tehát, de a Tesla biztosan a konkurens gyártók előtt jár, és a kaliforniai csapat már dolgozik is egy új cellaformátumon, ami még nagyobb költségcsökkenést von maga után.