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
auto
2024. 04. 19. péntek

November 28-án szerdán, a Los Angeles Auto Show rivaldafényében mutatkozik be a sajtóközönség előtt az Audi e-tron GT, mely a Volkswagen Group másik prémium autógyártója, a Porsche által fejlesztett Taycan villanyautó technológiáját fogja hordozni. A négyajtós limuzinról egyelőre keveset tudni, az Audi vezetősége csupán annyit árult el egy márciusi konferencián, hogy a magas szintű luxushoz és eleganciához kimagasló teljesítmény is társul, bizonyítva, hogy az elektromobilitás és a sportosság jól megfér egymás mellett. Két nappal a világpremier előtt a németek egy kedvcsinálót is közzétettek Twitteren, mely ugyan alaposan elhomályosítva és szétpixelezve tárja szemünk elé a villanyautót, a formatervezés irányvonaláról és néhány jellegzetes stílusjegyről, mint például az autó hátulján végighúzódó folyamatos LED-fényszóró, ad némi tanúbizonyságot.

https://twitter.com/i/status/1066632654974521345

A korábban Mission E-ként ismert Porsche Taycan koncepcióról szerzett eddigi információink szerint a meghajtást több, mint 600 lóerő fogja biztosítani, melyhez 500 kilométernél is nagyobb hatótáv, valamint 350 kW-os villámtöltés párosul. Hogy ez miként fog változni a villanyos Audiba kerülve, az ma remélhetőleg kiderül. Az e-tron GT a harmadik tagja annak a zéró emissziós sorozatnak, amely az ígéretek szerint a következő két évben érkezik. A már jól ismert e-tron után 2019-re várható az e-tron Sportback, a Gran Turismo gyártása pedig egy évvel később kezdődne a Neckarsulm melletti Böllinger Höfe üzemben, ahol jelenleg az R8-as típus termelése zajlik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.