PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 19. péntek

CCS, ráncfelvarrás, nagyobb hatótáv – teljesen megújult a Kia Soul EV

elektromos autó

Kívül-belül számos újdonsággal érkezett az Egyesült Államokban megrendezett Los Angeles Auto Showra a Kia Soul EV legújabb generációs változata, mely egyben az egyik legnagyobb meglepetése is az idei eseménynek. A Kia ugyanis a tesztelés során alaposan betakargatta az autót, hogy a kémfotókról semmi se derülhessen ki a dizájnt illetően, így a világpremier előtt mindössze annyit tudhattunk, hogy megmarad a jellegzetes szögletes formaterv, és csupán az utastér esik át némi átalakításon. Nos, a közkedvelt egyedi dobozforma tényleg megmaradt, ám a dél-koreaiak úgy gondolták, hogy a teljes arculatra ráférne egy kis modernizáció. Ennek jegyében a 2020-as modellévre készített elektromos Soul lökhárítója elől és hátul is új stílust kapott, megváltoztak a LED fényszórók, és a töltőcsatlakozó is kicsit lejjebb vándorolt. Apropó töltőcsatlakozó, a CHAdeMO korszakának vége, az új Kia Soul EV-t már CCS porton keresztül lehet a villámtöltőkre rádugni.

Az autó hajtáslánc tekintetében is okozott meglepetést, miután az e-Niro 64 kWh-s akkucsomagjával állt a sajtó elé, a korábbi híresztelések ellenére, melyek csupán 39 kWh-s aksiról szóltak. A korszerű folyadékhűtéses akkumulátorral akár 420 kilométeres hatótávról is beszélhetünk a WLTP szerint. A motorháztető alatt egy 201 lóerős motort találunk, ami közel 394 Nm nyomatékért felelős, ez szintén nőtt a jelenlegi generációhoz képest. Az egyelőre bizonytalan, hogy Európába is ezekkel a specifikációkkal érkezik-e a Soul EV, vagy nálunk tényleg csak a kisebb aksival lesz kapható.

Az újdonságok sora még mindig nem ért véget, ugyanis a gyáriak számtalan hasznos funkcióval pakolták tele az autót, valamint az új független hátsó felfüggesztésnek köszönhetően a korábbitól teljesen eltérő vezetési élményt kínál a kompakt crossover. A személyre szabottabb használat céljából négy vezetési mód közül választhatunk (Eco, Comfort, Sport, és Eco+), melyek automatikusan beállítják a teljesítményt, regeneratív fékezést, hőmérséklet-szabályozást, és meghatároznak egy sebességi limitet is. A legérdekesebb program a Smart Eco Pedal Guide, mely a gázpedálra nehezedő súly alapján valós időben jelzi nekünk a kijelzőn, hogy mennyire fogyasztjuk az aksit, így a sofőr könnyebben kitapasztalhatja a számára megfelelő vezetési stílust. Az új generációhoz egy 10,25 colos érintőképernyő jár standardként, valamint Android Auto és Apple CarPlay támogatás, továbbá hangfelismerés.

Az európai megjelenésről továbbra is csak annyit tudunk, hogy 2019 közepe tájékára várhatjuk.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.