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
auto
2024. 04. 19. péntek

Bizonyára kevés olyan plug-in hibrid tulajdonos van, akik a forgalmas nagyvárosokban inkább a méregdrága üzemanyagot égetik maguk alatt, ahelyett, hogy a tiszta és csendes, valamint jóval dinamikusabb mozgást eredményező tisztán elektromos üzemmódba váltanának. A konnektoros hibridek ugyanis éppen azoknak lettek kitalálva, akik ragaszkodnak a több száz kilométeres garantált hatótávhoz, de nem szívesen költenének egy vagyont benzinre azért, hogy telepufogják a városban élők tüdejét mérgező gázokkal. Sajnos azonban ahogy a britek példája is mutatja, olyanok is vásárolnak tölthető hibrid járművet, akiknek eszük ágában sincs zéró emissziós módban használni azt, csupán az autóhoz járó kedvezmények kihasználása vezérelte őket. Könnyen lehet, hogy a jövőben aki a városban is szennyezni akar, annak le kell mondania a BMW plug-in modelljeiről.

BMW X5 xDrive 45e PHEV 2019, Forrás: Carbuyer

Klaus Froehlich, a vállalat igazgatótanácsának tagja arról beszélt a számos elektromos autót felvonultató Los Angeles-i autókiállításon a Reuters újságírójának, hogy a konnektoros hibridek tulajdonosait kényszeríteni lehetne a tisztán elektromos üzemmód használatára. Szerinte ehhez minden feltétel adott, ugyanis a BMW-kbe épített folyamatos összekapcsolhatóság révén a belsőégésű motor automatikusan kikapcsolódhatna, amikor a navigációs rendszer úgy érzékeli, hogy egy városba hajt be éppen a sofőr. Az igazgató hozzátette, hogy a szeptemberben megjelent új X5 SUV már 80 kilométert is meg tud tenni egy töltéssel a WLTP szerint, ez pedig már elegendő a városi furikázáshoz. A BMW már be is mutatta elképzeléseit a német városok hatóságainak, amelyek az európai uniós levegőminőségi jogszabályoknak való megfelelés érdekében kénytelenek lesznek kitiltani a szennyező járműveket a település határain belülről. Azt viszont egyelőre nem tudni, hogy pontosan mely városoknál áll majd le magától a BMW-k belsőégésű motorja, és mikor fogják ezt tényleg meglépni a németek.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.