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
auto
2024. 03. 29. péntek

A január 8-11 között Las Vegasban megrendezett CES elektronikai szakkiállításra tűzte ki a Nissan a 60 kWh-s akkumulátorral felszerelt LEAF bemutatóját, miután a Carlos Ghosn botránya körüli negatív médiahírverésre hivatkozva elhalasztotta azt a november végi időpontról. A jövő év eleji debütálásról szóló információ nem hivatalos forrásból származik, hanem az Electrive hírportál német munkatársai tudták meg kereskedői körökből egy Nissan által szervezett rendezvényen, akik egyéb érdekes tudnivalókat is kiszivárogtattak a tisztán elektromos autóról. Az E-Plus névre keresztelt 60 kWh-s változat nem csak az akku kapacitását illetően fog előrébb lépni, hanem a motor teljesítménye is nő, mégpedig a mostani 110 kW-ról 149 kW-ra, azaz 150 lóerőről 200-ra. A villámtöltés sebessége is növeli a LEAF versenyképességét a rivális autókhoz képest, ugyanis immáron 100 kW-tal is engedhetjük az áramot a járműbe a CHAdeMO csatlakozón keresztül. Tudjuk továbbá, hogy a beszerelt akkumulátorok sem lesznek már a régiek, ugyanis a Nissan úgy döntött, hogy az LG-től szerzi be az új cellákat, ahonnan többek között a Hyundai is teszi. A jó hírek viszont itt véget is érnek, ugyanis az E-Plus talán leginkább várt újdonsága, az aktív hőmenedzsment állítólag a korábbi híresztelések ellenére kimarad az autóból. A villámtöltések során kifejezetten hasznosnak bizonyuló folyadékhűtés hiánya pedig erőteljesen megkérdőjelezi a 100 kW-os töltés eredményességét, hiszen a Rapidgate néven ismert jelenség éppen a 40 kWh-s LEAF azon problémáját jelenti, hogy a magas teljesítményű töltéskor keletkező hő aktív hűtés hiányában lassítja a villámtöltést, ami hosszabb töltési időt eredményez. A híresztelések szerint azonban a Nissan nem hagyja teljesen annyiban a dolgot, és az e-NV200-ban található rendszerhez hasonlóval igyekszik hűteni az akkumulátort, ami tulajdonképpen egy plusz ventilátor beszerelését jelenti.

A német informátorok továbbá azt is elárulták, hogy a dokumentációk szerint a 60 kWh-s LEAF európai forgalmazása májusban kezdődik, és 5800 eurós prémium opcióként választhatják a vásárlók, ami mindenféle járulékos költség nélkül 1,8 millió forintos többletkiadást jelent az alap változathoz képest.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.