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
auto
2024. 04. 19. péntek

Kalifornia az alternatív meghajtású járművek terjedésének melegágya az Egyesült Államokon belül, ami nem létezhetne megfelelően kiépített töltőinfrastruktúra nélkül. Habár Európában már sorra nyílnak meg az olyan elektromos autó-töltőállomások, melyek 350 kW-tal is képesek lennének áramot vezetni a villanyautókba, illetve bármikor kibővíthetők ekkora teljesítményre, Kaliforniában mostanáig kellett várni, hogy az első 350 kW-os töltők működésbe lépjenek. Ironikus módon az ultra magas teljesítményű berendezések nem valamelyik vezető töltőüzemeltető vállalatnak köszönhetőek, hanem az Electrify America néven ismert cégnek, mely a Volkswagen leányvállalataként építi a maga töltőhálózatát az észak-amerikai kontinensen. Persze mindezt nem nagylelkűségből, hanem a dízelbotrány után a CARB és az EPA által kiszabott büntetésből, ám nem is kérdéses, hogy a töltőállomások telepítése egyáltalán nem bizonyul majd rossz üzletnek a vállalat számára.

Forrás: Electrify America

A töltőállomás a Simon ingatlanbefektetési társaság által üzemeltetett San Francisco Premium Outlet bevásárlóközpont parkolójában várja az energiára éhes elektromos autókat összesen tíz töltővel, melyből nyolc 150 kW-tal működik (közülük az egyik CHAdeMO csatlakozós), a maradék kettő pedig 350 kW-ot tud nyújtani CCS csatlakozón keresztül. Persze egyelőre továbbra sincs olyan villanyautó, mely ekkora teljesítményt ki tudna használni, ám egyáltalán nem árt előre gondolkodni, és jövőbiztos töltőket telepíteni. Amikor majd megérkeznek a 350 kW-tal tölthető autók, elsőként vélhetően a Porsche Taycan, 10 perc alatt mintegy 350 kilométernyi hatótávot lesznek képesek magukba szívni az Electrify America töltőiről. A töltőoszlopok egyébként éppen egy 20 állásos Supercharger állomás mellé kerültek, ezzel a helyszín az egyik legnagyobb több szabványt is támogató töltőállomássá vált az országban. A jövőben további 17 a Simon tulajdonában lévő ingatlanon épülnek Electrify America töltők Kaliforniában, melyből kilenc még az év végéig megnyílik. Ez összesen 95 darab töltőt jelent különböző teljesítménnyel.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.