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
auto
2024. 04. 24. szerda

A Hyundai eddig sem titkolta, hogy világelső szeretne lenni az üzemanyagcellás járművek gyártásában, ám a legújabban közzétett FCEV Vision 2030 stratégia a Napnál is világosabbá tette, hogy a dél-koreaiak szerint a hidrogén általi meghajtásban rejlik a közlekedés jövője. Az üzemanyagcellás technológia meghódításáért a Hyundai Motor Group, mely magába foglalja a Genesis és a Kia márkákat is, egy közel 7 milliárd eurós beruházást jelentett be, mely kutatási és fejlesztési célokat, valamint a létesítmények bővítését fogja szolgálni, mintegy 51 000 új munkahelyet teremtve a következő 12 év alatt. A stratégia első lépésében a Hyundai hozzálátott második létesítményének építéséhez, mely üzemanyagcellás gépjárműveket fog termelni, és egyben hozzásegíti a vállalatot hogy a jelenlegi 3000 darabos éves gyártási volument 2022-ra évi 40 000-re növeljék. A dél-koreaiak úgy számolnak, hogy 2030-ban már közel 2 millió üzemanyagcellás személyautót és kereskedelmi járművet akarnak majd vásárolni a fogyasztók, e károsanyag-kibocsátástól mentes technológia ellenben a közlekedés más szektoraiban is megjelenik, például a vasúton, vízen, valamint az építőipari gépek között.

Forrás: Hyundai

A Hyundai NEXO elnevezésű hidrogénes autója az év elején került a piacokra számos fejlesztéssel az ix35 Fuel Cell nevet viselő elődjéhez képest. A gyártó elmondása szerint az üzemanyagcellás rendszer hatékonysága 60%-ra emelkedett, ami a legnagyobb, amivel hidrogénes kocsi valaha is rendelkezett. Rendszeres olvasóink azonban tudják, hogy számtalan érv sorakozik amellett, hogy miért kellene az üzemanyagcellás technológiába erőltetett pénzt inkább a tisztán elektromos meghajtásra költeni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.