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
auto
2024. 04. 20. szombat

Februártól akár heti 3000 Model 3 is jöhet Európába

elektromos autó

Európa több országában már konfigurálgatják a kis Teslát a vásárlók, és év végéig valószínűleg minden európai számára elérhető lesz a rendelési oldal. A Tesla azt ígéri, hogy február-március magasságában meg is jönnek az első autók, most pedig újabb részletek szivárogtak ki.

Zeebrugge az új Tilburg

A legnagyobb változás az eddigiekhez képest az lesz, hogy míg a Model S és a Model X esetében az autó részben szétszerelve érkezik a holland Tilburgba, addig a Model 3-ak, teljesen összeszerelve futnak majd be a belga Zeebruggeba. Tilburg azért volt fontos állomás, mert az autók ottani végszerelésével el tudták kerülni az 10% EU vámot, illetve valószínűleg annak egy részét. A Model 3 nagyobb volumene miatt azonban a Tesla úgy dönthetett, hogy nem épít ki egy nagyszabású összeszerelő üzemet, ami aztán pár év múlva, az európai Gigafactory 4 megnyitásával feleslegessé válik. Az átmeneti időszakban inkább benyelik a veszteséget, vagy beépítik az autó árába.

Musk már korábban is utalt rá egy Twitter bejegyzésben, hogy Európába és Ázsiába új módszerrel, kompszerű hajókon szállítják majd a Model 3-at, most pedig belga sajtóértesülések tudni vélik, hogy heti 3000 autót küldenek majd Európába jövő Februártól. Elméletileg lehetséges lenne, hogy ebben van S és X is, de a tilburgi végszerelés leállításáról nem hallottunk és valószínűleg az 5-10%-os áremelést is elkerülné a cég. A logisztikai szerződést egy ICO nevű vállalat nyerte el, amely kifejezetten erre specializálódtak. A cég 2,5 millió Eurót költ a fejlesztésre, és a legnagyobb Tesla fórum egy helyismerettel rendelkező tagja szerint mintegy 4000 négyzetmétert készít elő a Teslák fogadására a belga kikötőben. Száz embert vesznek fel a Tesla projektre és 300 töltőállomást is telepítenek, a beérkező autókon pedig kisebb javításokat (szállítási sérülések) is végre tudnak majd hajtani. A kikötő egyébként már most is évi 3 millió autó belépőkapuja Európába. Úgy tudni, az autók kb. 15 napot töltenek majd a hajón Európáig, a Tesla tervei szerint pedig a belga kikötőbe érkezés után másfél héten belül valamelyik európai Tesla szalonban várja az új tulajdonost.

Ha valakit pedig érdekel, hogyan is működik egy ilyen roll-on/roll-off hajó, akkor az alábbi videón megnézheti.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.