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
auto
2024. 04. 23. kedd

Tiszta autóhoz tiszta logisztika: elektromos kamiont állít szolgálatba a Porsche

A Porsche éppen arra készül, hogy hozzálásson legelső tisztán elektromos autójának gyártásához, ám legújabb sajtóanyagával arra hívja fel a figyelmet, hogy nem csupán a Taycan névre keresztelt kibocsátásmentes autójának termelését veszi komolyan, és helyezi azt a vállalat legfontosabb feladatai közé, hanem arra is kiemelt figyelmet fordít, hogy mindezt a lehető legkisebb környezetszennyezéssel tegye. A gyártáshoz kapcsolódó logisztika ugyanis a hatalmas üzemanyagéhes tehergépjárművek kipufogóján keresztül alaposan megspékeli a légkört némi szén-dioxiddal, nitrogén-oxidokkal, és egyéb „finomságokkal”, így bármennyire is szeretnének az emberek egy elektromos Porschét, annak nem igazán fognak örülni, ha ennek érdekében folyamatosan a fülsüketítő és büdös kamionok fognak ingázni az ablakuk alatt. Ezért a gyártó a MAN-t hívta segítségül, melynek eTGM 18.360 4×2 LL típusú modellje csendben és emisszió-mentesen fogja ellátni a rábízott feladatokat. A 32 tonnás behemót 265 kW (360 lóerő) teljesítményt tud kipréselni magából, az energia tárolását pedig egy 149 kWh-s lítium-ion aksi végzi, amely nagyjából 130 kilométerre elegendő. Ez ugyan kevésnek hangzik, ám az eTGM a Porsche zuffenhauseni gyára, és a tőle 19 kilométerre fekvő, az LGI logisztikai partner által üzemeltetett Freiberg am Neckar melletti létesítmény között fogja szállítani az alkatrészeket, amire tökéletesen elegendő a rendelkezésre álló hatótáv.

Azzal, hogy a közel húsz kilométeres szakaszon nem egy dízeles kamion, hanem egy elektromos meghajtású masina fog cipekedni, a Porsche számításai szerint évente mintegy 30 000 kilogramm szén-dioxid kibocsátást kerül el. De nem csupán a villanyautó gyártását igyekeznek tisztábbá tenni a németek, hanem minden folyamatot, ami alapvetően környezetszennyezéssel járna. Így például a gyárak felvillanyozását kizárólag megújuló energiára bízza a vállalat, és egyre több jármű kap elektromos hajtásláncot a gyáron belül, így a targoncák, és az autószállítók is. Az elektromos MAN egyébként a legelső jármű lesz, mely a Porsche által fejlesztett magas teljesítményű, 150 kW-os töltőberendezéseket használni fogja, mellyel 45 perc alatt éri el a 80%-os töltöttséget.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.