Sokan az elektromos autók támogatása helyett a közösségi közlekedésben használt járművek mielőbbi elektromosítását tartják a legfontosabbnak, amikor a városi környezetszennyezés visszaszorítása a cél. Nem könnyű fontossági sorrendet felállítani, de az biztos, hogy a leharcolt dízel autóbuszoktól jó lenne minél hamarabb megválni, mert azok ma már semmilyen épeszű környezetvédelmi elvárásnak nem felelnek meg, és a dugóban állva fojtogató füsttel töltik meg a belvárosokat. A világ számos pontján már elkezdődött a buszok cseréje, és nem meglepő módon ezen a téren is Kína áll az élen.
Kínában azonban nem csak a buszok cseréje, de a gyártása is gőzerővel folyik, a legnagyobb kínai gyártók pedig sehol máshol nem létező tudást és tapasztalatot halmoztak fel ezen járművek gyártásában. Nem csoda hát, hogy az Ikarus is egy távol-keleti cég segítségét kérte az első elektromos autóbuszának az elkészítéséhez. A CRRC nevű, nálunk nem igazán ismert gyártó segítségével az Electrobus Europe Zrt., az Ikarus és a kínai cég hazai leányvállalatának, a CRRC Urban Traffic Kft-nek a vegyesvállalata, alig egy év alatt eljutott a tegnap bemutatott prototípus szintjére. A CityPioneer nevű, alacsonypadlós jármű meghajtásáról egy 240 kilowattos állandó mágneses szinkronmotor gondoskodik, a 313 kWh-ás akkumulátorcsomaggal 200-260 kilométer megtételére képes. Az akkumulátorok teljesen lemerült állapotról 5-6 óra tölthetők fel 100%-os szintre. A 12 méteres busz 76+1 fő szállítására képes, ára pedig 120 millió forint körül várható. A hasonló méretű dízel buszokért Széles Gábor, az Ikarus vezetőjének elmondása szerint 70-80 millió forintot kérnek, így az olcsóbban üzemeltethető elektromos változatért 50-70%-os felárat kell kifizetnie a megrendelőknek. A 2019-től Székesfehérváron tesztüzemben közlekedő autóbusz iránt állítólag már Szeged, Zalaegerszeg és Miskolc is érdeklődik.
Az IC 1211 U típusú elektromos buszból 2019-ben minimum 200, a következő évben pedig 1000 darabot terveznek legyártani, de szeretnék a gyártást évi 3000 példányra felfuttatni. Hasonló terveket néhány évvel ezelőtt az Evopro is dédelgetett a házon belül fejlesztett elektromos buszával, de az a projekt egy félig teljesített világkerülő túra és 20 db Budapestre leszállított elektromos autóbusz után látványosan összeomlott.