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
auto
2024. 04. 19. péntek

A Fully Charged már vezette az első VW ID-t

elektromos autó

Már mi is többször beszámoltunk a VW első ID típusáról – a villanyautós család első modellje, a Neo, valahol egy Polo és egy Golf között lehet külső méreteiben. A 2020-ra várt villanyautó tesztelés alatt álló álcázott prototípusát most a brit Fully Charged YouTube csatorna vezette Dél Afrikában.

Hol tart a fejlesztés?

Az autót továbbra is 2020-ra várhatjuk, tehát valamikor 1-1,5 év múlva kerülhet a boltokba és a VW tömegterméket ígér a szó legjobb értelmében – ez nem egy „compliance car” lesz amit csak azért gyártanak, hogy megfeleljen a flottájuk az EU normáknak. A Neo-t a kizárólag villanyautó üzemmé átalakított zwickaui üzemben gyártják majd.

Az autó prototípusait jelenleg több éghajlati övön tesztelik és pár megoldás még nem végleges. A Fully Charged Dél Afrikában vezette a villany farkast, ahol a fókusz a városi közlekedésen és a magas páratartalmú környezeten van. A klímát egy CO2-vel üzemelő hőpumpával kombinált rendszerrel tervezik megoldani, ami állítólag nagyon környezetbarát. (Mondjuk, ha ereszt a rendszer, akkor a VW-é lehet az első villanyautó ami helyi emisszióban szén-dioxidot juttat a levegőbe…). Az autóban – talán extraként – elérhető lesz HUD, azaz Head Up Display is, ebből jelenleg még két rendszert tesztelnek, nem dőlt el melyik lesz a végleges megoldás.

A VW is rájött, hogy a tisztán villanyos platform egyik nagy előnye, hogy azonos külső méretek mellett sokkal nagyobb belső tér jut az utasoknak. Ezért például a korábban említett kombinált klímaberendezés a „motortérbe” került, az utascella a Model 3-hoz hasonlóan egy rövidebb orr mögött előre lett nyomva, míg a meghajtás, szintén a Tesla „gördeszka” dizájnját követve a hátsó tengelyen van. Így egy viszonylag kicsi autóban is tágas, egybefüggő utastér és megfelelő méretű csomagtér várható.

Belbecs

Természetesen ami minket az extrák listájánál jobban érdekel, az a műszaki tartalom, ahol egyelőre még eléggé szűkszavú a gyártó. Annyit a videóból azért megtudunk Frank Bekemeiertől, aki a VW egyik e-mobilitásért felelős szakembere, hogy a WLTP szerinti hatótávot 330-500km közé tervezik akkumulátortól függően, a töltés pedig CCS2 szabványon keresztül akár 125 kW-ig is felmehet. Ez mindenképpen remek hír.

Teljesítményről, gyorsulásról és pontos méretekről nem esett szó a videóban, de továbbra is úgy tervezik, hogy egy dízel Golf árában lesz kapható az autó, ami itthon 6,5-7 millió között kapható (valószínűleg a legkisebb akkus változat). Persze ár érték arányról majd a tényleges méretek, helykínálat, teljesítmény és hazai ár ismeretében tudunk nyilatkozni.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.