Leszállította legelső eM2 106-os teherautóját a Daimler a Los Angeles-i partnerének, a Penske Truck Leasing Corporationnek, ezzel teljesítve azon ígéretét, hogy még 2018 legvége előtt megkezdi az úgynevezett innovációs flottájának építését, és hozzálát a tisztán elektromos járműveinek kiszállításához. A német vállalat idén júniusban a Tesla Semi bemutatására reagálva hozta létre az E-Mobility Group elnevezésű divíziót, mely a vállalat elektromos tehergépjárművekre irányuló tevékenységeit egységesíti, és rögtön két villanyos teherautóval is előrukkolt: a Tesla villanykamionjával egy súlycsoportban lévő eCascadiával, és a kisebb, városi feladatokra tervezett eM2 106-ossal. Ez utóbbi érkezett most meg a lízingeléssel foglalkozó amerikai társasághoz, mely helyi disztribúciós célokra fogja használni a villany-teherautót. A Penske Truck Leasing Corporation több mint 270 000 tehergépjárművet üzemeltet, és mintegy 1000 helyszínen szolgálja ki a fogyasztók igényeit szerte Észak-Amerikában, Dél-Amerikában, Európában, Ázsiában, és Ausztráliában, így a Daimler masinája jobb helyen nem is hirdethetné az elektromos meghajtású áruszállítás fontosságát. 2019 folyamán ráadásul további kilenc eM2-esesl bővül a vállalat flottája, és tíz eCascadia is érkezik hozzá, melyek mind hozzájárulnak az elektromos meghajtás tökéletesítéséhez a kamionok királyánál.
„Az a célunk, hogy a hagyományos tehergépkocsikhoz hasonlóan a villamos kamionok terén is élen járjunk, és ezt a célt ismételten teljesítjük: a Freightliner eM2 a Penske Truck Leasing Corporationnek való átadásával most már napról napra valamennyi szegmensben tesztelünk elektromos teherautót az ügyfeleinkkel világszerte” – mondta el Martin Daum, a vállalat kamionokért és buszokért felelős igazgatója.
Habár a Daimler kis méretű városi teherautója, a FUSO eCanter már sorozatgyártásban van, és a Mercedes-Benz eActros is munkába állt már néhány partnernél, a 480 lóerős eM2 106 valójában az eddigi legígéretesebb villany-teherautó, mely eljutott a fogyasztókhoz. Hatótávja megközelíti a 380 kilométert, amivel már nem csupán városon belüli kiszállításokra alkalmas, az akkumulátor pedig egy óra alatt 80%-ra tölthető. Az elektromos tehergépkocsik piacán azonban kezd egyre nagyobb lenni a mozgolódás, így a Daimler sem ülhet sokáig tétlenül. Sajnos a sorozatgyártást csupán 2021-re időzítik a németek, pedig már most hatalmas szükség lenne rá, hogy az ilyen gépjárművek leváltsák a hangos és szennyező dízeles teherautókat a lakott területeken.