A vezeték nélküli töltés egy legalább annyira vitatott technológia, mint az akkumulátor-cserés megoldás, ugyanis bármennyire is kényelmes lenne megszabadulnunk a csomagtartót foglaló kábelkupactól, az induktív töltés során egyelőre jelentős energia-veszteséggel kell számolnunk, és további fejlesztést igényel. Többen azt is megkérdőjelezik, hogy egyáltalán szükség van-e az automatikus, alulról érkező töltésre, hiszen nem nagy ördöngösség bedugni a töltőfejet az autóba és elindítani a folyamatot, ám teljesen más a helyzet, ha egy kicsit előretekintünk a jövőbe, és az önvezető elektromos autókra gondolunk. Ebben az esetben már nem lesz ott az ember, hogy elvégezze a manuális teendőket, így azt a mesterséges intelligenciának teljesen egyedül kell megoldania. Az önjáró járművek töltésén már számos egyetem és vállalat dolgozik, tavaly augusztusban például a BMW és a Graz University of Technology kutatói mutattak be egy robot által vezérelt CCS gyorstöltő-állomást, mely minden kompatibilis villanyautóba képes önállóan bedugni a kábelt és elindítani a töltést. A Hyundai és a Kia most prezentált módszere azonban már a kábelt is hátrahagyja, és a padlóba szerelt indukciós töltőre bízza a feladatot. Magáról a töltőről nem árultak el információt a dél-koreaiak, de az alábbi videóban összefoglalt töltési folyamat valóban meglehetősen kényelmesnek tűnik. A módszer lényege, hogy az autóban utazó személynek nem is kell időt vesztegetnie szabad töltőpont keresésével, elég mindössze a járművet utasítani, hogy tegye meg ezt helyette, ami a töltőberendezés és a villanyautók közötti folyamatos kapcsolat által lehetséges. Miután önvezető autónk önálló töltőhely-vadászatra indul, és megtalálja a szabad indukciós töltőt, a kocsi teljesen önállóan elkezdi felvenni az elektromosságot, és folyamatosan értesíti tulajdonosát a töltöttségről. Amikor végez, az Automated Valet Parking System (AVPS) funkcióját használva keres egy üres parkolóhelyet, hogy más villanyautó is rá tudjon állni a töltőre. A sofőr nélküli autó egészen addig ott várakozik, míg a tulaj az okostelefonján keresztül nem hívja magához. A Hyundai és a Kia koncepciója egyelőre túlságosan futuriszikusnak tűnhet, de az önvezető autók megjelenésével nagy szükség lesz az ilyen megoldásokra. A két autógyártó már 2025-re, a 4-es szintű önvezető autók érkezésére kereskedelmi forgalomba hozná a vezeték nélküli töltőjét. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!