A Nissan ugyan Carlos Ghosn vezérigazgató botrányára hivatkozva januárra tette át a várva várt 60 kWh-s LEAF bemutatóját, egészen a mai napig bizonytalan volt, hogy valóban ott lesz-e a népszerű villanyautó nagyobb hatótávú változata a Las Vegas-i CES elektronikai szakkiállításon. A gyártó azonban a Ghosn-ügy elhúzódása ellenére is hű maradt ígéretéhez, és már meg is jelentette honlapján a legfontosabb információkat az új LEAF-ről. Akik nem szeretnének többet fizetni a nagyobb hatótávért és magasabb teljesítményért, azoknak a japánok a LEAF 3.ZERO névre keresztelt változatot kínálják fel, melyben maradt a 40 kWh-s akkupakk, ám egy felfejlesztett, 8 colos kijelzőn keresztül elérhető infotainment és navigációs rendszer teszi élvezetesebbé és egyszerűbbé az utazást, valamint a NissanConnect EV applikáción is sokat újított a gyártó. Új karosszériaszínek és kéttónusú színkombinációk gondoskodnak továbbá arról, hogy mindenki a maga ízléséhez mérten tudjon konfigurálni. Aki viszont a mutatósabb specifikációkkal bíró LEAF-re várt, az 3.ZERO e+ Limited Edition néven találja majd meg az autót a kereskedésekben, mely akkumulátorának energiasűrűsége 25%-os, energiakapacitása pedig 55%-os növekedésen esett át (192 cella helyett 288 darab építi fel az aksit). Így végül a névleges akkukapacitás 62 kWh lett, ami a Nissan szerint 385 kilométer megtételére elegendő egy töltéssel WLTP szerint, az amerikai EPA szerint pedig 364 kilométerre rúg a hatótáv. A villanymotor teljesítménye az erősebb LEAF-ben eléri a 160 kW-ot (215 lóerőt). Bár a sajtóanyag nem említi, a CES kiállításon jelen lévő amerikai újságírók úgy tudják, hogy a töltési teljesítmény tipikusan 70 kW és 100 kW-on tetőzik, az egyik legfontosabb kérdésről, mégpedig az akkumulátor hűtéséről azonban nem beszélt a gyártó. Korábbi információk szerint az aktív hűtés a 62 kWh-s változatban sincs jelen, ami némi aggodalomra adhat okot az aksi degradációját illetően. A Nissantól megszokott 8 éves/160 000 kilométeres garancia azonban a két új változatnál is fennáll. A már jól ismert e-Pedal és ProPILOT vezetéstámogató technológiákat az új LEAF-ek is megkapják. A Nissan LEAF 3.ZERO és 3.ZERO e+ Limited Edition a mai naptól rendelhető Európa-szerte, a nagyobb akkumulátoros villanyautó viszont csak limitált darabszámban kerül értékesítésre kontinensünkön: mindössze 5000 darab készül belőle. A 40 kWh-s alapváltozat 39 900 eurónál kezdődik, és kiszállítására májusban kerül sor, míg a 62 kWh-s verzióért 45 500 eurót kell fizetni, és a nyár folyamán gurul ki a vásárlókhoz. A hazai induló ár 12 390 000 forint az alapmodell esetén, és 14,3 millió forint lesz a nagyobb akkumulátoros verzió választásakor, melyből az első példányok hozzánk is megérkeznek már idén nyáron. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!