Vonzó és erős villanyautót ígér a Mini

A Mini Electric Concept 2017-es bemutatója óta nem sok információ derült ki arról, hogy merre jár éppen a népszerű kisautó tisztán elektromos meghajtású modelljének fejlesztése – legutóbb 2018 januárjában írtunk a BMW tulajdonában álló brit márka villanyautójáról, mikor azt egy lelkes lesifotósnak sikerült lencsevégre kapnia az északi sarkkörön túl tesztelés közben. Hivatalos információk sajnos továbbra sem állnak rendelkezésünkre, ám az Autocar német mérnöki forrásokra hivatkozva arról írt tegnap, hogy a gyártó azon dolgozik, hogy az autóipar legelső igazán vonzó elektromos ferdehátújával nyűgözze le a vásárlókat. Ez pedig azt jelenti, hogy a gyártósorra szánt változat már inkább a sportos kinézetű Cooper S-sel fog több közös vonást hordozni, mintsem a 2017-es koncepcióval, és mindössze néhány „elektromos stílusjegy” tesz majd különbséget a különböző meghajtású modellek között. Ennek megfelelően a hajtáslánc fejlesztése során sem az energiahatékonyság maximalizálása a fő szempont, hanem a Mini hagyományaihoz méltó teljesítmény és vezetési élmény elérése. Így például elég valószínű, hogy az autó hajtását a BMW i3s 135 kW-os motorja fogja végezni. Ami a hatótávot illeti, a pletykák 320 kilométerről szólnak, de a teljesítmény-központú fejlesztés miatt ennél azért jóval kevesebbre számíthat majd a vásárló. Az Autocar úgy tudja, hogy a villanyautó a hagyományőrző és atletikus vonásainak hangsúlyozása érdekében a Cooper S E típusjelzést veszi fel.

EZT OLVASTAD MÁR?  Ferrari megelégelte az új Tesla Roadstert

A kibocsátásmentes Mini debütálása 2019 második felére várható, a gyártás pedig vélhetően novemberben indul az oxfordi gyárban. Meg nem erősített információk szerint a sportos villany-Mini nem lesz olcsó, a britek legkevesebb 30 000 fontért (10, 7 millió forint) juthatnak hozzá, de a pontos adatokig még legalább fél évet várnunk kell.

Elektromos autót használsz?