Így járult hozzá az elektromobilitáshoz a BMW 2018-ban

A különböző autógyártók által beharangozott új elektromos modellek alapján azt szoktuk mondani, hogy a 2020-ban jön el az elektromobilitás aranykora, ez viszont nem jelenti azt, hogy a hátunk mögött hagyott időszak eseménytelenül telt volna el. Számtalan érdekes új koncepció mutatkozott be az autószalonokon, új villanyautók kerültek a kereskedésekbe, és egyre csak növekszik a villanyautóval közlekedő népesség száma. Mindebben pedig az olyan nagy hírű hagyományos autógyártók is kivették a részüket, mint például a BMW, mely tavaly világszerte 142 617 darab tisztán elektromos és plug-in hibrid meghajtású járművet értékesített, 38,4%-kal többet, mint egy évvel korábban. Az összes eladott BMW és MINI modell felét Európában vásárolták meg a fogyasztók, ezzel a német vállalat 16%-os piaci részesedést harcolt ki magának az elektromos autók piacán, a kontinens legfontosabb villanyautó-gyártójává válva, ha a konnektoros hibrideket is beleértjük. Németországban a bajor cég által eladott autók egyötöde hálózatról tölthető. A globális elektromos autó-piacból a BMW 9%-ot birtokol, országonkénti lebontásban pedig az Egyesült Államokban fogynak a legjobban a prémium gyártó járművei, ahol több mint 25 000 konnektoros autó talált gazdára 2018-ban. Az amerikaiaknál a legkelendőbb elektromos BMW a plug-in hibrid 530e volt. Az elektromos energiával is hajtható modellek részesedése 6%-ra nőtt a 2017-es 4%-ról, a cél pedig nem más, mint hogy 2019 végére összesen félmillió elektromos BMW és MINI legyen az utakon.

EZT OLVASTAD MÁR?  Újabb fontos rekordra készül a villámgyors villany-Volkswagen

A száraz számadatoktól eltávolodva is találhatunk nagy jelentőséggel bíró történéseket a müncheniek 2018-as évéből. Többek között megszületett a megállapodás a Great Wall Motors-szal, mely a kínai terjeszkedést teszi lehetővé a BMW számára, bemutatkozott az iX3 koncepciója, melynek gyártási változata a tervek szerint 2020-tól lesz megvásárolható, és az i8-as plug-in hibrid is elbűvölte a rajongókat tető nélkül, roadster formában. A BMW Group júliusban egy négymilliárd euró összértékű, hosszú távú szerződést írt alá a kínai Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) vállalattal, mely hozzájárult ahhoz, hogy az akkugyártó óriás 2021-től Erfurt városában termeli majd az akkumulátorokat a tisztán elektromos iNEXT modellhez. Ennek koncepciójáról szintén tavaly hullt le a lepel, mely a BMW ötödik generációs elektromos hajtásláncának tudását, és a jövőben érkező villanyautók nagymértékű automatikával és fejlett technológiákkal való felszereltségét vetíti előre. Novemberben a világ egyik legnépszerűbb tisztán elektromos autójának, a BMW i3-nak a hatótávolsága megemelkedett az új 120 amperórás akkumulátornak köszönhetően, és a városi kisautó egyben egy erősebb változatot is kapott i3s jelzéssel ellátva. Az i3 értékesítése 11%-kal nőtt 2017-ről 2018-ra.

EZT OLVASTAD MÁR?  Tényleg rakétahajtóművet kap az új Tesla Roadster?

Az idei évre a modellpaletta legfontosabb újdonsága két plug-in hibrid lesz – az X5, és a 3-as széria –, a zéró emissziós meghajtást pedig az Oxfordban épülő MINI hozza el nekünk az év második felében. 2021-re már öt teljesen elektromos modell lesz a portfólióban (i3, MINI, iX3, i4, és iNEXT), 2025-re pedig már 12 autót kínál majd a BMW kipufogó nélkül. A gyártó elektromobilitási stratégiájának kulcsa az ötödik generációs hajtáslánc, amely az elektromos motor, a váltó, a vezérlőelektronika és a nagyfeszültségű akkumulátor minden korábbinál hatékonyabb együttműködését valósítja meg.

Autok: , ,

Elektromos autót használsz?