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
auto
2024. 04. 23. kedd

Hosszú idő után újabb megrendelés érkezett a Tesla tisztán elektromos kamionjára – ezúttal egy norvég vállalat tette le a foglalót két darab Semire, hiszen a skandinávok nem csupán a személyi közlekedést szeretnék teljesen kibocsátásmentessé tenni, hanem a teherszállításból származó szén-dioxid emisszió nullára csökkentését is célul tűzték ki. A Travel Retail Norway duty-free üzleteket üzemeltet az ország öt legnagyobb repülőterén, a Semi feladata pedig a boltokban értékesített termékek fenntartható szállítmányozása lesz. A vállalat a legelső szeretne lenni, mely az európai kontinensen keresztül Norvégiába fuvaroz árucikkeket elektromos meghajtású tehergépkocsival. A Travel Retail Norway kommunikációs igazgatója elárulta, hogy a raktárépületek energiaellátása a tetőre szerelt napelemekkel van megoldva, most pedig a raktárak és a boltok közötti szállítás megtisztítása a cél. Így amennyiben a Tesla Semi megújuló energiából származó árammal lesz töltve, a pozitív hatása maximális lesz a klíma és a helyi légszennyezésre nézve. Norvégiában pedig a vízerőművekből származó áram arányát ismerve (90+ százalék) nehéz is lenne túl környezetszennyező módon tölteni a kamionokat.

Forrás: Electrek

A vállalat egyelőre nem tudja, hogy mikor kapja meg a két Semit, de valójában a villany-teherautó legelső európai megrendelője is egy norvég cég volt néhány héttel a jármű bemutatója után, így ha ebben a sorrendben szállítja a kaliforniai autógyártó a legyártott Semiket, akkor is a norvégok lesznek az elsők, melyek az öreg kontinensen Tesla kamiont használnak. A kétféle változatban rendelhető tehergépjármű termelése hivatalosan ez év második felében kezdődne, de elképzelhető, hogy átcsúszik 2020-ra. Ez persze az észak-amerikai példányokra vonatkozik, Európában csak kicsivel később találkozhatunk majd a teherszállítás nagy reménységével.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.