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
auto
2024. 03. 29. péntek

A világ egyik leghíresebb, és az Egyesült Államok legidősebb autómárkáját küldi a Tesla ellen a General Motors az egyre fokozódó elektromobilitási versenyben, ami egy meglepő húzás a detroiti vállalatcsoport részéről, tekintve a gyártó korábbi elektromosítási kudarcait, és a Cadillac név összefonódását a belsőégésű motor felemelkedésével. Nem hivatalos forrásokból csütörtökön érkezett a hír, hogy a Cadillac lesz a General Motors villanyautós márkája, majd pénteken a gyártó is megerősítette, hogy igazak a pletykák, ám részletesen nem ismertette a stratégiát. Egyelőre annyit lehet tudni, hogy érkezik egy tisztán elektromos hajtáslánccal felszerelt Cadillac, mely a legelső jármű lesz a fejlesztés alatt álló BEV3 padlólemezre épülve.

Cadillac ELR plug-in hibrid

A General Motors az egyik legnagyobb hagyományos autógyártóként viszonylag hamar belépett a villanyautók piacára, mind tisztán villanyos, mind konnektoros hibrid modellekkel, ám nem aratott mindent elsöprő sikert, ami az e-autók értékesítésére irányuló motiváció hiányából fakad. A vállalat sikermodelljének számító Chevy Bolt EV majdnem 10 000 dollárral alacsonyabb ára ellenére meg sem közelíti a Tesla Model 3 eladásait, a Chevrolet Volt plug-in hibrid gyártásának leállítását pedig tavaly novemberben jelentette be a GM. A Cadillac márkajelzése alatt két tölthető hibrid vált elérhetővé, az ELR és a CT6. Az előbbi a Volt padlólemezére készült, és csupán prémium utasterében és kettővel kevesebb ajtajában különbözött a Chevrolet modelltől, ám majdnem kétszer akkora ára miatt nem sok fogyott belőle, így két év után ki is végezte a GM. Az utóbbi alacsonyabb ára és ígéretesebb specifikációi ellenére is a Volt sorsára jutott 2018 végén.

Cadillac CT6 plug-in hibrid, Forrás: Autoweek

Sokan úgy vélik, hogy a sikertelen próbálkozások és a márkanevekkel összekapcsolt presztízs fényében a General Motorsnak egy teljesen új márkát kellene indítania az elektromos modellek számára. Ezáltal elkerülhető, hogy a rendszerint drágább villanyautókat a gyártó palettáján szereplő olcsóbb hagyományos modellekkel hasonlítsák össze a vásárlók, és emiatt a szennyező járművek mellett döntsenek. A Cadillac villamosítása ellenben a legnagyobb benzinőrültek számára is egy jelzés, hogy az elektromos meghajtást komolyan kell venni.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.