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
auto
2024. 04. 19. péntek

Nem kellett sokat várni, hogy a múlt héten bejelentett legelső tisztán elektromos meghajtású Cadillacről felkerüljenek az internetre az első hivatalos képek, a General Motorshoz tartozó luxusmárka honlapján ugyanis tegnap délután óta látható az egyelőre ismeretlen elnevezésű kibocsátásmentes crossover. Az autóról jelen pillanatban annyit lehet tudni, hogy legelsőként használja majd a vállalat BEV3 padlólemezét, ami rugalmasságot biztosít a különböző típusú és konfigurációjú későbbi elektromos modellek fejlesztéséhez. Ami a formatervezést illeti, a dizájnerek látszólag nem fektettek túl sok energiát az aerodinamika csiszolásába, ami az elérhető hatótáv egyik fontos meghatározója, de a stílus nem különbözik sokkal a gyártótól már megszokottól, ami talán a legkritikusabb szempont, amikor egy ennyire kultikus amerikai autómárka tisztán villanyos modellt szeretne bevezetni a kínálatba. Részletes specifikációkat későbbre ígér a Cadillac, de a villanyautó megjelenése nem hivatalos források szerint csak 2021 környékén esedékes.

Ahogy mi is megírtuk, a General Motors nagyszabású elektromobilitási tervek lebonyolítását bízta a Cadillac márkára, ami vegyes reakciókat váltott ki a villanyautós közösségből. A prémium autóiról ismert gyártó eddig csupán plug-in hibridekkel próbálkozott, melyek nem bizonyultak kellően népszerűnek. Többen úgy vélik, hogy a General Motors irányváltását az elektromos közlekedés felé nem a 117 éves történelemmel rendelkező Cadillacnek kellene levezényelnie, hanem egy tiszta lappal induló új márkának, hiszen félő, hogy a villanyautók nem kapnak majd elég hangsúlyt a benzines luxusautók mellett. Az egyelőre kérdéses, hogy a General Motors egész pontosan milyen elektromos offenzívával fogja a márkát a technológiai innováció élére állítani, de sajnos szennyező járműveknek továbbra is bőven lesz helyük a kínálatban: épp most hullt le a lepel az új XT6-os crossoverről, és az Escalade sikermodell is kap egy új változatot. Valamelyest bizakodásra ad okot viszont az, hogy a GM múlt héten már nem csak elektromos autókról, hanem nyereséges elektromos autókról beszélt, így talán végre nagyobb hangsúlyt kap a villanyos Cadillac modellek értékesítése is.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.