PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 20. szombat

2018 legnépszerűbb prémium elektromos autója a BMW i3

elektromos autó

A BMW is azok közé a furcsa klasszikus gyártók közé tartozik, amelyek elkezdtek dolgozni az elektromos autók területén, és remek termékeket alkottak, de nagyon nem akarják még elengedni a hagyományos technológia kezét. Ennek ellenére tavaly már komoly mennyiségű autóval járultak hozzá a globális tölthető autóflotta bővüléséhez. A kínálatukban a plugin hibrid autók sokszor semmivel sem drágábbak, mint a hasonló teljesítményre képes dízeles modellek, így az alacsonyabb üzemeltetési költség sokakat csábít az elektromos autózás felé.  Ez nem csak világszerte, de Magyarországon is így van, hiszen az i (tisztán elektromos) és az i Performance (plugin hibrid) modellek értékesítése január és november között 55%-kal növekedett. Népszerű volt a BMW 530e és az eladott 82 Mini Countryman jelentős hányada is a tölthető hibrid Cooper S E ALL4 modellből került ki.

BMW_i3_i3s_wallis_1

Magyarország legnépszerűbb prémium elektromos modellje” azonban a BMW i3 volt, amiből az BMW i8-cal együtt 160 darabot adtak el 2018-ban Magyarországon. Sajnos a BMW közlemény nem bontotta meg a számokat a két modellre, de gyanítható, hogy ezek túlnyomó többsége i3 lehetett. Így a tavaly hazánkban újonnan eladott 3140 BMW közel 5%-a lehetett tisztán elektromos. Az i Performance modellek szerepe is óriási, hiszen azokon keresztül a cég vevőköre kockázatok nélkül kipróbálhatja és megismerheti az elektromos meghajtást, hogy következő autóként már tisztán elektromosat választhasson magának, amikor azok nagyobb választékban is elérhetővé válnak a cég kínálatában.

 

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.