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
auto
2024. 04. 16. kedd

Számos elektromos meghajtású koncepcióautó érkezett a detroiti North American International Auto Show-ra, hogy az autóipari trendeknek megfelelően egy kis változatosságot vigyenek a benzines pickupok és SUV-k közé a hagyományos nagy amerikai autógyártók őshazájába. Itt akarta bemutatni az Infiniti is a tisztán elektromos QX Inspiration tanulmányát is, mely a későbbiekben a vállalat villanymeghajtású modelljeinek alapját adja majd a padlólemez és a stílus tekintetében, ám a világpremier nem úgy alakult a Nissan luxusmárkája számára, ahogyan azt minden bizonnyal a vezetőség elképzelte. Az elektromos crossover ugyanis az utolsó pillanatban elbátortalanodott, és a színpad felé vezető úton lerobbant a folyosón, így az újságírók hada csak a képernyőn kivetített képeket, és a színpadon álló Infiniti igazgatót csodálhatták meg, aki rutinosan folytatta a bemutatót a következő szavakkal:

„Hölgyeim és Uraim, az Infiniti QX Inspiration. Nem látják, de itt van. Hihetetlenül büszkék vagyunk erre az autóra.”

Nem tudni, ki szórakozott jobban a produkción: az újságírók, a konkurens gyártók, vagy éppen a folyosón ácsorgó QX Insipration, mely körül mindeközben tucatnyi mérnök, szerelő, igazgató, és riporter gyűlt össze, de az biztos, hogy emlékezetesre sikerült az Infiniti 30. évfordulójának megünneplése. A villanyautó végül legyűrte lámpalázát, és néhány órával később kigurult a nézők elé, ám a gyártó nem tett közzé pontos számadatokat a specifikációt illetően. Annyi ismeretes, hogy két villanymotor kapott helyet az autóban, amelyek így mind a négy kereket bevonják a mozgatásba. Aki vet egy pillantást az Infiniti terjedelmes sajtóanyagára, annak egyből feltűnik, hogy a hangsúlyt egyértelműen a formatervezés kapta – az esztétikus, japán tradícióban gyökerező külső megjelenés, és a tágas, modern, de mégis otthonos utastér. A japán autógyártó 2021-re elektromosítja modellpalettáját, ami tartogat mindenféle hibrid és tisztán elektromos autót, de hogy a QX Inspiration sorsa mi lesz, az továbbra is rejtély. Legjobb eséllyel hű marad a nevéhez, és csak dizájnelemeket biztosít más modellek számára.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.