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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Koreában hivatalosan is bemutatta a Hyundai a népszerű Ioniq hibrid és plugin hibrid verziónak frissítését (facelift).  A külső formailag nem változott, legfőképp a műanyag elemeken érhető tetten a változás: megújul az első és a hátsó lökhárító illetve a hűtőrács, és LED-esre cserélik az első fényszórót és a hátsó lámpákat is. Koreában három új színváltozatot is bevezetnek, amiket a Fluidic Metal, Electric Shadow and Liquid Sand fantázianevekkel illetnek. Arról egyelőre nincs információ, hogy ezekből melyik lesz elérhető Európában is.

A beltérben talán feltűnőbbek a változások, hiszen átrendezték a légbeömlő nyílásokat, és az alapváltozatban elérhető 8 colos érintőképernyő mellé érkezik egy nagyobb, 10,25 colos változat is. Ezek egy új, lakk fekete konzolra kerülnek. A hírek szerint az Ioniq is megkapja a más modellekben népszerű 1 pedálos vezetési módot, és okosodik a regeneratív fékezés is.

Az Ioniq plugin tudása kiegészül egy új zöld zóna móddal, ami a tervezett útvonal és a térkép alapján automatikusan a zöld zónának megjelölt belvárosi szakaszokra tartalékolja az akkumulátor energiáját, hogy a benzinmotornak a városban ne kelljen beindulnia. Az energiával való takarékoskodást az Eco+ mód is segíti.

A hibrid és plugin hibrid modellek akkumulátorának méretéről és a benzinmotor típusáról nincs információ, valószínűleg ezen a téren nem lesz változás.

A kiszivárgott hírek szerint változik viszont a tisztán elektromos verzió hatótávja, hiszen az eddigi 28 kWh-ás akkumulátor helyére egy 37%-kal nagyobb, 38,3 kWh-ás csomag kerül. Ezzel az új Hyundai Ioniq electric a megengedőbb NEDC mérés szerint a korábbi 280 km-ről 378 km-es hatótávra lesz képes (35% növekedés). Ha a realisztikusabb EPA mérési metódust nézzük és a jelenlegi modell 200 km-es hatótávjából indulunk ki, akkor az új modell a valóságban 270 km-re lehet képes. Akkuméretben így az Ioniq a 40 kWh-ás Nissan LEAF-fel lesz egy kategóriában (a Nissannál a 40 kWh bruttó, míg a Hyundainál a 38,3 kWh nettó kapacitás), míg a kedvezőbb fogyasztásnak köszönhetően az Ioniq electric a valósíágban a LEAF-nél valószínűleg valamivel nagyobb hatótávra lesz képes.

Az új plugin hibrid júliusban, a tisztán elektromos Hyundai Ioniq electric pedig szeptemberben érkezhet a kereskedésekbe, de a nagyközönség először a genfi autószalonon találkozhat velük élőben.

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.