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
auto
2024. 03. 29. péntek

A Villanyautósok.hu olvasóinak a Tesloop neve valószínűleg ismerősen cseng, hiszen az autóik által felállított rekordokról volt már szó korábban is ezen a felületen. Ez a kaliforniai cég arról lett ismert az elektromobilitás területén, hogy az általuk használ Tesla Model S-ekből és X-ekből álló flotta hihetetlenül sok km-t tesz meg évente. A cég már tavaly nyáron is beszámolt egy 300 ezer mérföldön túl lévő és hibátlanul működő Model X-ről, de tavaly nyáron hírt adtak egy olyan Model S-ükről is, ami 400 ezer mérföldet, vagyis 640 ezer km-t futott. Ezúttal egy újabb autójuk ért el szép eredményt, amiről egy videóban mondta el a cég alapítója a tapasztalataikat.

A Deuxy (ejtsd: dúi) névre keresztelt Tesla Model X 90D-t még 2016 augusztusában vásárolták, így az elmúlt közel 2,5 évben minden hónapban közel 20 ezer km-t kellett teljesítenie (napi átlagban 634 km). Az autó Los Angeles, Palm Springs és San Diego között szállította az utasokat, de a rengeteg km és a világos műbőr belső ellenére még mindig rendkívül szép állapotban van, ami nem csak az akkumulátorok, de a többi részegység tartósságát is igazolja.

A Tesloop flottában ez az autó a legtöbbet futott példány, amiben még eredeti akkumulátor dolgozik. A 90 kWh-ás akkumulátorral az autó újkorában 247 mérföld, vagyis 397 km megtételére volt képes 95%-os töltöttségnél. Most, 350 ezer km-rel később, 95%-ra töltve 215 megtehető mérföldet (346 km) mutat a képernyő, ami alapján az akkumulátor még mindig 87%-os lehet. A flotta többi tagjához hasonlóan erre az autóra sem kellett sokat költeni, a teljes időszak alatt alig 18 ezer dollár (~5 millió forint) volt a karbantartási költség, amit tételesen is összeszedtek ebben a táblázatban. Fontos megjegyezni, hogy a költségek közel felét a gumicserék tették ki!

Az ilyen történetek jól igazolják, hogy ha egy elektromos autó megfelelően van megépítve és utána karbantartva, akkor rendkívül tartós tud lenni, és nincs ok aggódni az akkumulátorok vagy az elektromos meghajtás elhasználódása miatt. Deuxy egy rendkívül meleg környéken tett meg fél millió km-t folyamatos Supercharger töltések mellett, ami mindennek nevezhető, csak kíméletes használatnak nem. Az, hogy mindezt az eredeti akkuval és motorokkal érte el azt is mutatja, hogy a Tesla kezdi leküzdeni a kezdeti minőségbeli problémákat.

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.