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
auto
2024. 04. 19. péntek

A tavalyi pletykák után nemrég a Volkswagen hivatalosan is megerősítette, hogy a Pikes Peak International Hill Climb és a Goodwood Festival of Speed sikerein felbuzdulva a Nürburgringen is megméretteti I.D. R Pikes Peak elektromos versenyautóját Romain Dumas-val a volán mögött. A világhírű német versenypályán jelenleg a NIO EP9-es tartja a rekordot a villanymeghajtású járművek között, ám a Volkswagen úgy véli, hogy az autó megfelelő beállításával akár a mindenkori csúcstartó Porsche 919 Hybrid Evo idejét is veszélyeztetheti. Túlságosan könnyű dolga azonban mégsem lesz a francia pilótának, ugyanis újabb jelentkező akadt az elektromos kategória meghódítására, nem is akármilyen teljesítményadatokkal.

A japán Aspark autógyártó start-up 2017-ben bemutatott hiperautójára annak köszönhetően figyelt fel a világ, hogy 1,9 másodperces gyorsulásával akár még az új Tesla Roadstert is megverheti (a hajmeresztő tesztelésről egyébként videót is közzétettek a fejlesztők), de 280 km/h-s végsebessége, 430 lóerős teljesítménye, valamint a mindössze 1460 kilogrammos tömege is sokat segít abban, hogy pályacsúcsot állítson fel. A Top Gear információi szerint ráadásul az amúgy is vonzó specifikációk még mutatósabbak lettek, ugyanis a mérnökök a tervezettnél több erőt tudtak kisajtolni a négy villanymotorból, így azok mostanra állítólag 1150 lóerőre is képesek.

Forrás: Wikipedia

Az Owl névre keresztelt bestia jelenleg is fejlesztés alatt áll, de az Aspark szerint jó esélyei lennének a Zöld Pokolként is ismert pályán, még úgy is, hogy mind a NIO EP9, mind a VW I.D. R Pikes Peak versenyre lett tervezve, ellenben az utcai „Bagollyal”. Versenyváltozat egyébként a japánok járművéből is készülhet, amennyiben a vállalat úgy ítéli meg, hogy van rá kereslet. Hogy a megpróbáltatásra mikor kerülhet sor, azt egyelőre nem tudni, de a villanyautó végleges formában idén novemberben lesz látható Dubajban, 2020 áprilisában pedig el is juthat mind az ötven legyártott darab a megrendelőkhöz, 3,1 millió euró ellenében.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.