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
auto
2024. 04. 16. kedd

Bárki számára elérhetővé tenné MEB padlólemezét a Volkswagen

elektromos autó

Nem csak a Volkswagen Group, hanem az egész autóipar számára sztenderddé válhatna a MEB platform használata a villanyautók gyártása során – erről beszélt Michael Jost stratégiai igazgató a német Tagesspiegel lapnak, aki szerint a gyártó komolyan gondolkodik azon, hogy valamennyi rivális vállalat felé megnyitja a padlólemezhez való hozzáférést. A MEB-re épülő elektromos autók egy egész szériáját láthattuk már koncepció formában az I.D. név alatt, de több, a konszernhez tartozó autógyártó is a piacra dob egy vagy több járművet az elkövetkezendő években a MEB-bel az aljában. Ez ugyanis jelentős költségmegtakarítást jelent mind a fejlesztés, mind a gyártás során, ami magasabb profithoz vezethet. A Volkswagen és a Ford együttműködésének nemrégiben történt bejelentésekor annak a lehetősége is felmerült, hogy az amerikai gyártó is használhatja a németek platformját, ami megfizethető elektromos Fordokat eredményezne a vállalat európai elektromobilitási offenzívája során. Az igazgató azt is hozzátette, hogy meg nem nevezett autógyártókkal már meg is indultak a tárgyalások a padlólemez megosztásáról.

Több részlet egyelőre nem ismert, helyette viszont ismét szóba kerültek a Volkswagen soron következő szuperolcsó villanyautói. Jost egy belépő szintű tisztán villanyos modellről beszélt az első I.D. megjelenése után, mely még olcsóbb lesz a 2020-ban érkező, Neo kódnéven futó ferdehátúnál. 2023-ban, vagy legkésőbb 2024-ben pedig egy T-Roc méretű jármű is csatlakozik a modellkínálathoz, amelyet 20 ezer eurónál olcsóbban vásárolhatnak meg a fogyasztók.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.