PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A tegnapi nap igencsak eseménydúsra sikerült a téli tesztelésekre szakosodott lesifotósok számára, ugyanis több olyan elektromos meghajtású jármű is kameráik elé került, melyeket ez idáig nem sűrűn lehetett látni, de megjelenésük a közeljövőben esedékes. Az egyik ilyen a Peugeot 208, melyet a benzines és dízeles változat mellett hamarosan tisztán villanyosként is megvásárolhatunk, hivatalos debütálására pedig az idei Genfi Autószalonon kerül sor rengeteg másik villanyautó társaságában. Egyelőre nem tudni, hogy a véglegesített elektromos verzió dizájnja mennyiben fog eltérni a hagyományos testvéreiétől, de a tesztpéldányon semmi különbség nem látható. A fotósok csak a motorhang és a kipufogó hiányából tudták megállapítani, hogy a villanyhajtású járművet nézik éppen. A Peugeot 208 viszont a második modell lesz a DS 3 Crossback SUV után, mely a PSA Group hagyományos és elektromos autók alá is beilleszthető CMP moduláris platformját használja, ami lehetővé teszi a radikális változtatások nélküli gyártást a füstös verziókhoz képest. További részletekről a márciusi autószalon után tudunk beszámolni, de az Autocar információi szerint a 300 kilométer feletti hatótáv garantált.

A havas tájban feltűnő másik villanyautó a Volkswagen I.D. Crozz, legalábbis annak egy nagyon korai előfutára. Bizonyára mindenki könnyen észreveszi, hogy a képeken közel sem az látható, mint amit a Volkswagen ezen a néven koncepcióként bemutatott. Ennek egy nagyon egyszerű oka van: az I.D. Crozz nagyjából a Tiguan formáját és dimenzióit hivatott örökölni, azzal a különbséggel, hogy a villanyautó alá a MEB padlólemez kerül. Így a mérnököknek mindössze annyit kellett tenniük, hogy ráfaragják a Tiguan vázát a MEB-re (láthatóak is az autón végzett módosítások a képeken), és már indulhatott is az elektromos hajtáslánc fagyos tesztelése. Az I.D. Crozz az első crossover tagja lesz az I.D. családnak, és a tervek szerint 2020-ban kerül sorozatgyártásba.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.