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
auto
2024. 04. 23. kedd

A sarkköri hideggel küzdő elektromos prototípusokról készített lesifotókból nem szenvedünk hiányt mostanában, ami azért jó, mert legalább biztosan tudjuk, hogy a gyártók által megígért járművek nem csak a sajtóanyagokban és interjúkban léteznek. A BMW technológiai úttörőjeként emlegetett iNEXT szintén tett egy látogatást a svédországi Arjeplog városának környékére, ami mostanra az autótesztelés jól bevált helyszínévé nőtte ki magát, erről ezúttal azonban nem a kémfotósoktól értesültünk, hanem maga a gyártó akarta nyomatékosítani, hogy folyamatban van a jármű, és az ötödik generációs hajtáslánc fejlesztése. A BMW tavaly szeptemberben sokkolta a világot a tőle megszokott formatervezéstől radikálisan eltérő dizájnnal az iNEXT koncepciójára szabva, de ahogyan közeledik az autó a sorozatgyártás felé, úgy tűnnek el szép lassan az erőteljesen absztrakt vonalak.

A modern SUV (vagyis SAV, Sport Activity Vehicle, ahogyan a gyártó nevezi) mindent magában rejt, amit egy jövőbeli BMW-tulajdonos csak kívánhat magának: hamisítatlan német vezetési élmény, teljesen elektromos hajtáslánc, intelligens összkerék-meghajtás, és típus-specifikus futómű-technológia. Ezek tesztelése zajlik most legelső alkalommal valós körülmények között a fagyos északi tesztközpontban.

A dingolfingi létesítményben 2021-től gyártott villanyautó specifikációiról eddig meglehetősen kevés információ derült ki, az újgenerációs hajtáslánc viszont akár 700 kilométerre is elviheti az autót egy töltéssel, ami még egy két év múlva megjelenő sportterepjáró esetében is hihetetlenül hangzik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.