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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Mostanában biztos nem fogjuk tudni megvenni a Peugeot csodaszép villanyautóját

elektromos autó

Szertefoszlani látszik a remény, hogy a közeljövőben látni fogjuk a Peugeot kereskedésekben az e-Legend néven a tavalyi Párizsi Autószalonon bemutatott elektromos tanulmány megvásárolható változatát, miután a gyártó vezérigazgatója kijelentette, hogy túl drága lenne a gyártósorra vinni a járművet. Jean-Philippe Imparato állítása szerint technológiailag semmi akadálya sem lenne, viszont 250 millió euróra lenne szükség az e-Legend megépítéséhez, amennyit jelen pillanatban nem szeretne erre a szegmensre szánni a Peugeot. Ennek ellenére nem zárható ki, hogy néhány év múlva ismét szóba kerül a sorozatgyártás lehetősége, hiszen a koncepció óriási sikert aratott a látogatók és a rajongók között. Akkor a CEO is azt mondta, hogy nagyon szeretné forgalomban látni a legendás 504-es kupé megújult és elektromos hajtással felszerelt utódját, és azt ígérte, hogy amennyiben összegyűlik a rajongók által a gyártás kiharcolásáért indított petícióra 500 000 aláírás, akkor az e-Legend csatlakozik a franciák megvásárolható modelljeihez. Ez azonban nem sikerült, az aláírók száma a 60 ezret sem érte el, így nem valószínű, hogy meglágyul az igazgató szíve. Egyébként ha megépülne az e-Legend, az aljában a PSA Group CMP padlólemeze foglalna helyet, ami számos más villanyautó alapja lesz az elkövetkezendő években, így minden bizonnyal azok gyártásával a sokak által áhított elektromos kupé termelési költsége is csökkenni fog.

A koncepció nem csupán varázslatos megjelenésével, hanem kimagasló specifikációival is magára vonta a figyelmet. Li-ion akkumulátora például 100 kWh-nyi elektromosságot képes elraktározni, ami 600 kilométeres túrákra is elegendő két töltőállomás meglátogatása között. Aki pedig megunja a 340 kW teljesítményű autó vezetését, az 4-es szintű önvezetésbe is átkapcsolhat, hogy az út hátralévő részében gond nélkül gyönyörködhessen az ízlésesen kidolgozott utastérben. Kétség sincs afelől, hogy az e-Legend fele ekkora akkumulátorral és önvezető mód nélkül is rengeteg vásárlót magáénak tudhatna.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.