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
auto
2024. 04. 19. péntek

A limitált széria hatalmas sikere után nagyobb darabszámban is gyártásba kerülhet a januárban bemutatott Nissan LEAF, mely 62 kWh-s akkupakkjával akár 385 kilométert is tud utazni egyetlen töltéssel a WLTP szerint. A LEAF e+ 3.ZERO Limited Edition néven megjelenő tisztán elektromos sikermodellből mindössze 5000 darabot allokált Európába a gyártó, ám hamar világossá vált, hogy ennél többen is hozzá szeretnének jutni a kocsihoz a kontinens országaiban. Az 5000 példányból az első ezret már a rendelés megnyitása utáni első napon elkapkodták a fogyasztók, a legfrissebb információk szerint pedig már csak kevesebb mint 2000 darabot rendelhetnek meg az európaiak. Hivatalos bejelentés egyelőre nem történt arról, hogy a limitált darabszámú helyett sorozatgyártottá válik a LEAF e+ 3.ZERO, ám Ken Ramirez, a Nissan európai értékesítési és marketing igazgatója az Autocar magazinnak elárulta, hogy a gyártási volument mindenképpen újra kell gondolni, és a kereslethez igazítani. Ennek ellenére úgy gondolja, hogy a 62 kWh-s LEAF gyártása mellett is a 40 kWh-s kapacitású változat marad az igazi best-seller. Az jelenleg nem ismeretes, hogy még idén lekerül-e a felső korlát a nagyobb hatótávú európai LEAF-ről, de vélhetően a gyártást az akkumulátorcellák termelése korlátozza.


A kisebb akkumulátoros 3.ZERO változat esetén a hazai induló ár 12 390 000 forint, a mutatósabb specifikációjú, és nagyobb hatótávolságú LEAF választása esetén pedig 14,3 millió forinttal kell számolni. Az előbbi kiszállítása idén májusban kezdődik, az utóbbié pedig nyáron.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.