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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Február 15-én egy fontos korszak zárult le az elektromobilitás történetében, miután örökre véget ért a Chevrolet Volt, Európában korábban Opel Ampera néven forgalmazott plug-in hibrid gyártása. A General Motors tavaly novemberben jelentette be a nagyszabású átstrukturálási programot a vállalaton belül, ami öt gyár bezárását, és mintegy 15 ezer alkalmazott elbocsátását vonja maga után, amely viszont cserébe plusz forrásokat jelent az elektromos autók és az önvezető technológia fejlesztésére. Ennek az átalakításnak esett áldozatul a Chevrolet Volt, amely akár 84 kilométeres elérhető hatótávjával elektromos üzemmódban egy kiváló alternatívát adott azoknak, aki csökkenteni akarták függőségüket a fosszilis üzemanyagoktól, de nem mertek egyből fejest ugrani a tisztán villamos meghajtás világába. Éppen ezért a Volt az Egyesült Államok egyes részein kiemelten népszerűvé vált, és még a teljesen elektromos testvére, a Bolt eladásait is túlszárnyalta néhány száz darabbal 2018-ban az országban.

A sokak által szeretett konnektoros hibridet végül idő előtt érte el a vég, ugyanis Mary Barra márciusra ígérte tavaly a gyártás megszüntetését, és júniusra a Detroit-Hamtramck Assembly Plant teljes leállítását. A GM szóvivője azt nyilatkozta a The Detroit News hírportálnak, hogy a Chevrolet Volt (és egyben a Buick LaCrosse) gyártásának februári leállását az indokolja, hogy így könnyebben összeegyeztethető a többi modell termelésének ütemezése a vásárlói kereslettel. Sőt, az egész létesítmény a tervezettnél tovább működhet, így egészen 2020 januárjáig fogja ontani magából a Cadillac CT6 és Chevrolet Impala típusjelzésű hagyományos autókat. Chevrolet Volt tehát nem készül többé, de hogy ne csak az autó halálára emlékezzünk, érdemes meghallgatni a rövid, de felettébb érdekes történetet a Volt születéséről. Szomorkodni pedig nem érdemes, hiszen mindannyian tudjuk, hogy a hibrid meghajtás csak egy átmeneti technológia a tisztán elektromos jövő felé.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.