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
auto
2024. 04. 19. péntek

Az Audi e-tron Sportback néven 2017-ben bemutatott elegáns koncepcióautó immáron tesztelés közben, a végleges változatra sokkal jobban hasonlító formában látható, igaz a teljes dizájnt a gondosan felragasztott álcamatrica eltakarja a szemeink elől. Így is egyértelmű viszont, hogy a négykarikás autógyártó második sorozatgyártásba szánt tisztán elektromos modelljéről van szó, melyet a márciusban forgalomba kerülő e-tron sportterepjárónál lényegesen sportosabb vonalvezetéssel láttak el a tervezők.

A még az idén bemutatkozó Sportback biztosan változni fog a képeken látható tesztpéldányokhoz képest, ám jelenleg úgy tűnik, hogy néhány dizájnelem, mint például az elülső lökhárító és hűtőrács, valamint a LED fényszórók egy jóval egyszerűbb formát öltöttek. Az e-tron SUV-n debütáló visszapillantó-kamerák azonban ezen a modellen is jelen lesznek, és ahol azt a szabályozás is engedi, ott a vásárlók is használhatják őket tükör helyett.

Audi e-tron Sportback koncepció 2017-ből

Az e-tron Sportback nagyobbik tesójához hasonlóan még az Audi saját padlólemezére csücsül, ellentétben a harmadik villanyautóval, mely e-tron GT néven már a Porsche Taycan platformját kölcsönzi. Ebből adódóan a teljesítmény és az akku kapacitása is megegyező lehet, bár az áramvonalasabb forma nagyobb hatékonyságot eredményezhet a Sportbacknél. A gyártás az Audi brüsszeli létesítményében fog történni az e-tronnal együtt, árban pedig az SUV-énál egy kicsivel magasabbra kell számítani.

Audi e-tron Sportback koncepció 2017-ből

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.