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
auto
2024. 04. 20. szombat

Teljesen elektromos meghajtással kerül gyártásba a Porsche Macan következő generációja, ezzel a harmadikként csatlakozva a német gyártó kibocsátásmentes autókínálatához a Taycan sportkocsi, és az ebből származtatott Cross Turismo változat után. A kompakt sportterepjáróról szóló bejelentés nem jött váratlanul, az elmúlt napokban ugyanis a német Spiegel cikkére hivatkozva több hírportál is írt a lehetséges elektromos Macanról. Sőt, már egy a vállalat elektromobilitási stratégiájáról szóló tavalyi pletyka is ezt a modellt jelölte meg a teljes Porsche-termékpaletta elektromosításának előfutáraként. Ha hihetünk a Manager Magazin akkori írásának, akkor a portfólió nagy átalakítása 2022 és 2025 között fog megtörténni, amikor is valamennyi modell, köztük a Macan, a Cayenne, a Panamera, és a Boxter is kibocsátásmentes hajtásláncot kap. A Porsche által kiadott sajtóanyag a „következő évtized kezdetére” datálja a villany-Macan érkezését, a Spiegel informátorai 2022-ről tudnak, az Autocar magazin pedig 2021-re várja az autót, így ebben a kérdésben még szükségeltetik egy kis pontosítás.

Porsche Macan

A piacokon 2014-ben megjelent Macan jelenleg a Porsche legkelendőbb modellje, ami tavaly az összes eladás egyharmadát hozta. Az elektromos változatról egyelőre annyit tudni, hogy ugyanazt a 800 voltos rendszert kapja, mint a Taycan, és az Audival közösen fejlesztett PPE padlólemez adja az alapját. Ez az a platform, amely az eredeti tervek szerint 2020-2021 körül készülne el, ám a csúszás sem kizárt, miután a német mérnököknek meggyűlik a bajuk a költségek csökkentésével. A gyártás helyszíne a lipcsei létesítmény lesz, melynek felkészítése az elektromos járművek termelésére már megkezdődött.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.