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
auto
2024. 03. 29. péntek

Ma reggel 8-tól az Audié volt a 89. alkalommal megrendezett Genfi Autószalon színpada, ahol a tavaly bemutatott legelső belsőégésű motor nélküli e-tron modell mellett három másik tisztán elektromos autó is megtestesítette a gyártó elektromobilitási elképzeléseit. Az egyikőjük a Q4 e-tron Concept volt, melyet a Volkswagen által fejlesztett MEB platform adta gazdaságos gyártási lehetőség miatt a németek az első igazán megfizethető villanymeghajtású Audiként emlegetnek, jóllehet egyelőre nehéz megmondani, hogy ez mit is jelent pontosan.

A 4,59 méteres hosszúságával, 1,90 méteres szélességével, és 1,61 méteres magasságával a Q4 e-tron a kompakt sportterepjárók szegmensének felső harmadába tartozik. Az autó dimenziói a 22 colos kerekek és a 2,77 méteres tengelytáv miatt a ténylegesnél kicsit nagyobbnak tűnhetnek, de az 510 kilogrammot nyomó 82 kilowattórás akkucsomagot csak így lehetett bepasszírozni a jármú aljába. A hajtáslánc a Volkswagen Group tömeggyártott modelljei alá szánt MEB padlólemezbe, pontosabban annak egy teljesítmény-hangsúlyos változatába lett integrálva. A meghajtáshoz két villanymotor dolgozik össze megmozgatva mind a négy kereket, összesen 225 kW-os teljesítménnyel. A százas sprint 6,3 másodpercbe telik, a sebesség pedig az elektronikus korlátozás miatt 180 km/h-n tetőzik. A Q4 e-tron hatótávolsága 450 kilométer WLTP-ben mérve, a töltési teljesítmény viszont 25 kW-tal kevesebb, mint az e-tron SUV-é, így 125 kW fölé nemigen fog menni a töltési görbe.

A Q4 e-tron gyártási változatát 2020 végére ígéri az Audi, amikor is a vállalat ötödik tisztán elektromos sorozatgyártott modelljeként lép a piacra. Vele egy időben mutatkozik be a Porschéval közösen fejlesztett e-tron GT is, mely szintén a kamerák elé állt Svájban, először az európai kontinensen a Los Angeles-i debütálása után. Az Audi állítása szerint ennek a csodaszép villany-sportkocsinak legkésőbb 2021-ben megkezdődik a termelése. A négykarikás autóóriás az e-tron Sportbackről is lerántotta a leplet, ám egyelőre csak álcaköntösben mutatta meg, ami még ez évben le fog kerülni róla. Van továbbá egy Q2L e-tron elnevezésű tisztán villanyos terepjárója is a cégnek, ami még idén gyártásba kerül, ezt viszont nem érdemes várnunk, mert kizárólag Kínában lesz elérhető.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.