Soha egyetlen konnektoros elektromos autóból sem fogyott annyi a történelem során összesen, mint a Nissan LEAF-ből 2010 decemberi piacra lépése óta. A jelenleg harmadik generációját élő zéró lokális kibocsátással működő villanyautó már több mint 400 000 vásárlót tett boldoggá a világ 50 autópiacán, és a LEAF-et választó fogyasztók száma egyre csak nő. Hamarosan ráadásul újabb piacokon lesz elérhető a Nissan sikermodellje: hat latin-amerikai országban az év első felében, és hét ázsiai és óceániai államban 2019 vége felé, egyre több ember számára megteremtve a lehetőséget a tisztább közlekedéshez. A már LEAF-et vezető villanyautósok együttesen több mint 10 milliárd kilométert tettek meg, ami a japánok számításai szerint évente 3,8 millió hordó kőolaj felhasználását jelentette volna abban az esetben, ha elektromos autó helyett az új Nissan Versát vezették volna. 2018-ban megelőzve a Renault Zoét a legkelendőbb e-autó volt a LEAF Európában, a villanyautós mennyországként ismert Norvégiában pedig meghajtástól függetlenül vezette az eladási listát.
De nem csupán egyre több vásárló férhet hozzá a LEAF-hez, hanem a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően egyre többen vannak azok is, akik már magabiztosan merik egyedüli autójukként használni a belsőégésű motor nélküli járművet. Januárban a 3.ZERO mellett az e+ változat is bemutatkozott, ami Európában 5000 darabos limitált szériaként lett meghirdetve, de a legfrissebb hírek szerint az óriási kereslet miatt ennél több is készül majd belőle. Ez a típus 62 kWh-nyi energiatároló kapacitást hordoz az aljában, ami körülbelül 385 kilométernyi autózásra elegendő a WLTP szerint egy töltéssel.
A Nissan elmondása szerint azonban a LEAF csak az egyik tényező a sok közül, ami az elektromobilitás úttörőjévé teszi a vállalatot. A japánok folyamatosan dolgoznak a töltőhálózat fejlesztésén és a V2G technológia tökéletesítésén, csakúgy, mint az elhasználódott akkumulátorok újrahasználatán, melyek végső újrahasznosításuk előtt akár utcai lámpákban, vagy sportlétesítményekben is rátalálhatnak második életükre.